shanizar Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Da var tiden inne for å kjøpe en ny TV istedet for den gamle 32" CRT tv'en. Den skal brukes til mye tv-titting, en del PS3 og en god del kobling mot PC. Etter en del titting har jeg foreløpig kommet til følgende kandidater: Philips 42PFL7674 Sony KDL-40WE5B Jeg ønsker ikke å gå over ca. 10.000 i pris. Har noen erfaringer med disse, eller syn på hvilken som er best. Evt. andre gode valg i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Trenger det å være så dyrt da? Panasonic THPX10 ligger på rundt 5000 kroner, og gir et mycket bra bilde. Sjekk forøvrig dinside.no eller forbruker.no / lyd og bilde.no som alle har testet Panasonicen. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg er i omtrent samme båt som deg. Bortsett fra at min referanse er en 22" PC-skjerm som tv, og at jeg vil se litt mer film og litt mindre pc-bruk enn deg. Slenger meg uansett på. Ser ut som Philipsen du nevnte er god! Det er vel en nokså ny modell som konkurrer med/utkonkurrerer deres egen 8404? Sony sin er vel bare en miljøvennlig utgave av W5500? (Dog er jo miljø som vi alle vet vel verdt å legge ut litt ekstra for). Ellers har jeg sett på Samsung kantLED, men har nå fått litt bange anelser ifm bl.a. input lag som er av betydning for PS3-bruken og at noen har hevdet at LEDtvene visstnok har noen egenskaper som gjør de umodne ift vanlig LCD (uten at jeg har fått utdypet/bekreftet dette enda, mulig det bare er tull). Jeg har også sett på plasma, og kommer til at Panasonics G10, evt V10 er gode alternativer. Plasma skal ha bedre innsynsvinkel, godt sortnivå og god gjengivelse av farger. Detaljeringsgraden er imidlertid noe høyere på LCD og lysstyrken er noe høyere. Det er jo noe å vurdere i alle fall. Jeg for min del har ikke falt for Sony etter å ha sett de i butikken, og vurderer nå Panasonic plasma G10/V10, evt Philips 7674 som de sterkeste alternativene. Og Samsung-LED ligger jo fortsatt og lusker i bakhodet da.. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Sony tv'en er miljø-varianten av W5500 ja. Men den bruker et annet baklys (HCFL istedet for CCFL) og iflg noen tester på nettet har den bedre innsynsvinkel enn W5500/Z5500 og har visst ikke problemer med ujevnt baklys som jeg har lest at noen av de andre Sony tv'ene har hatt. Plasma tv'ene fra Panasonic er sikkert bra, men når man skal kunne bruke tv'en som pc-skjerm også, for eksempel som front end til Spotify i flere timer, er det ikke aktuelt med plasma. Etter å ha sett på tv'ene i butikk med min bedre halvdel ble hun forferdet over at alle tv'er kommer i svart piano lakk om dagen. Hun ble forelsket i Philips 9xxx seriens børstet stål, så nå er Philips 42PFL9664H et aktuelt valg. Koster 3000 mer men regner med at den også er bedre. Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Anbefaler 42PFL7674 på det sterkeste, en veldig god TV. Denne har jeg hørt bruker bildebehandlings-krettsløp hentet fra deres 9000-serie. Det som også vil skille denne og 8404 varianten er at 8404 har ambilight spectra 2, noe som jeg personlig mener er stilig 7674 er vel kun å få tak i på Lefdal og Elkjøp? 8404 får man også til under 10 000,- over nett ihvertfall. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Anbefaler 42PFL7674 på det sterkeste, en veldig god TV. Denne har jeg hørt bruker bildebehandlings-krettsløp hentet fra deres 9000-serie. Det som også vil skille denne og 8404 varianten er at 8404 har ambilight spectra 2, noe som jeg personlig mener er stilig 7674 er vel kun å få tak i på Lefdal og Elkjøp? 8404 får man også til under 10 000,- over nett ihvertfall. På Philips hjemmesider står det ingen informasjon om at denne modellen har ambilight (uten at jeg vet hvor stor "må-ha"-faktor ambilight har). Men den har vel det da?! edit: hmm, mulig jeg leste deg feil der.. :/ Uansett, 7674 i hus! Fornøyd med førsteinntrykket. Kunne vært morsomt med Ambilight og ser det er litt problem med innsynsvinkel fra skarpe vinkler, men tror jeg kan bli fornøyd med denne. Fra normale vinkler er bildet godt! Endret 15. januar 2010 av trygvan Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Ikke plasma med godt bilde og rimelig pris altså? http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle3010089.ece Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvis man skal ha det beste bilde for minst mulig penger så er plasma egentlig det beste valget. LGs 2009 modeller er meget bra og de koster ikke mye. Disse tv-ene har høyere kontrast(nativ), bedre sort, viser flere detaljer og har høyere oppløsning når bildet er i bevegelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå