durabit Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har satt sammen en maskin for en slektning der en Celeron 2.0 GHz kjører på >50°C med default spenning, ingen belastning og åpent kabinet. Hovedkortet er et Abit BH7 og det brukes boxed kjøler med AS kjølepasta. Er det noen som har en god forklaring på dette? Kan prosessoren være defekt? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Er nok du som ikke har montert det bra nok, har opplevd det samme på min p3 1000. Sinnsyke varme var det over 50c idle og oppe i 65-70 max load. Feilen min var dårlig montering av kjøleren. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Man skal vere rimlig blåst for og montere ein p4 feil... (ja celeron da) Eg har meir tru på at det er temp sensorene som er på jordet! Starter eg opp MBM5 nå på mitt abit kort så slår den seg av! Ergo noke feil. Den er fjellstabil.... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har vudert dårlig montering selv. Virker lite sannsynlig. Det er en boxed vifte som brukes og de har jeg god erfaring med. Kjøleflaten ble også renset godt før bruk og kjølepasta lagt på i et passe tynt lag. Jeg har selv to P4 maskiner med Abit-hovedkort og de ligger på ca. 40+ grader. En annen ting jeg stusset litt på var at Winbond (overvåkningsprogrammet) ga melding om for liten kjernespenning, <1.5V. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Man skal vere rimlig blåst for og montere ein p4 feil... (ja celeron da) Nei du missforsto, kan være as (Goop) som han har slurvet med. For mye eller forlite. Monterer du den uten goop da er det andre boller. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Boxed kjølerene har jo bæsjebrun/grønn gugge under, og vis man fjerner det, så har man rimlig peil Eg tør i allfall ikkje starte MBM før eg har montert vapo'n igjen, eller det andre Winbound progget. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg testet først med default goop. Temperaturen lå da veldig høyt, 50+. Jeg valgte av den grunn å rense og legge på AS. Merkelig at temperaturen fremdeles holder seg så høyt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg testet først med default goop. Temperaturen lå da veldig høyt, 50+. Jeg valgte av den grunn å rense og legge på AS. Merkelig at temperaturen fremdeles holder seg så høyt.Ok da kan det tyde på at bios eller programmet du bruker til å lese tempen med er feil. Prøv å oppdatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå