kaaasen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 bardufoss er ikke så vondt det...det er iallefall litt sivile rundt... vær glad du ikke måtte til skjold eller no slikt Det kan bli så sinnsykt kaldt på Skjold at det ikke er gøy. Skjold ligger i ei "gryte" der 3 daler møtes. Jeg har opplevd at det har vært 41 minusgrader der. Vi fikk kun gå mellom kaserna og messa, vi måtte gå 2 eller flere sammen. Kommer du litt opp av "gryta" Skjold ligger i er det ikke så ille. Har opplevd at det er over 30 kalde i leira, mens på skytefeltet Mauken, som ligger på et fjell var det behagelige 18 kalde. Det kan bli kaldt på Bardufoss også. Har ligge i stilling i ca 35 kalde, uten ovn som virker i teltet der. Hmmm...vi hadde innskyting av AG'n og noen runder til på Mauken vi tror jeg... det var jo OK det, helt til årets første snøfall kom, vi ikke fikk lov til å kle på oss noe mer!!! Spør etter en Glock + litt opplæring nå, siden jeg offisielt er blitt en del av Garnisonstroppen - de lateste av de late!! (slipper romvask, sengestrekk, oppstilling og grønn tjeneste!!! 8) ) edit: weeeey! 1000 poster Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Var sjølv i artilleribataljonen på Setermoen for noken år tilbake, og syntes i grunn at det ikkje var så verst! Var sjåfør så eg kjørte stort sett lastebil, samt at eg hadde ansvar for en vedlikeholdshall og drivstoffstasjonen i leiren. Var i grunn heilt greit. Kom på rom med hyggelige folk då, og det var jaggu viktig! Lenke til kommentar
farke Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har en kamerat som er i TM hvertfall, også var TM og søkte etter folk oppe her på Fredag mener jeg å huske, så ja, det går nok ann. I følge http://www.mil.no/haren/fist_h/hrs/start/O.../Om_avdelingen/ så består TM av ...profesjonelle fulltidssoldater... som ...skal ha det beste av utstyr i Hæren... og ...omfattende, stridsrealistisk trening, hjemme og ute. Sikker på at ikke kompisen din har verva seg? :wink: Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Rimelig sikker på at han ikke har vervet seg...merkelige saker det der egentlig. :-? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 var han i Battaljonen, eller regimentet? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 var han i Battaljonen, eller regimentet? Aner ikke! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 ok, for hvis jeg har forstått det rett så er det forskjell. TM Battaljonen er den du bare kan melde deg frivillig til, til NATO/FN tjeneste og slikt...det er de som skal ha top utstyr ect.. TM Regimentet er dem som opprettholder leiren som Battaljonen bruker, hvis jeg har forstått det rett...jeg fikk opprinnelig innkallelse som tele operatør i TM regimentet iallefall, men det falt i fisk pga. kosovo...så de sendte meg til Art. BN på Setermoen... Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 bardufoss er ikke så vondt det...det er iallefall litt sivile rundt... vær glad du ikke måtte til skjold eller no slikt Var på Skiold J***** kaldt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå