Gå til innhold

6-divisjon forcen, noen andre?


NeoGeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk innkallelse i dag, Artilleribataljon, 6. divisjon i indre Troms :o :o :o Nærmere bestemt Bardufoss...

 

Skal inn 15. august, men kommer til å søke musikktroppen i Garden i morra, da kan jeg hvertfall spille trommer. Og slipper den j... kulda :smile:

 

Men om jeg ikke kommer inn der så antar jeg at vi ses der oppe... Hvilken bataljon kom du til?

Lenke til kommentar
Fikk innkallelse i dag, Artilleribataljon, 6. divisjon i indre Troms :o  :o  :o  Nærmere bestemt Bardufoss...

 

Skal inn 15. august, men kommer til å søke musikktroppen i Garden i morra, da kan jeg hvertfall spille trommer. Og slipper den j... kulda  :smile:  

 

Men om jeg ikke kommer inn der så antar jeg at vi ses der oppe... Hvilken bataljon kom du til?

 

Du ... det er faktisk mye kaldere i sør når det er kaldt, enn det er oppe i nord. Er så mye fuktigere luft her nede.

 

Kilde: Nordlendinger jeg kjenner ....

Lenke til kommentar
Fikk innkallelse i dag, Artilleribataljon, 6. divisjon i indre Troms :o  :o  :o  Nærmere bestemt Bardufoss...

 

Skal inn 15. august, men kommer til å søke musikktroppen i Garden i morra, da kan jeg hvertfall spille trommer. Og slipper den j... kulda  :smile:  

 

Men om jeg ikke kommer inn der så antar jeg at vi ses der oppe... Hvilken bataljon kom du til?

 

Fikk innkallelse til samme divisjon ;)

Men jeg har søkt utsettelse, så jeg håper jeg slipper hele vinteren der oppe :)..brrrr

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skal selv i 6. divisjon. samband ved bardufoss 13 august.

 

Sammer her (søkte meg dit):-)

 

Er det noen flere som skal dit, eller har vært der?

Allyse: har du sendt inn sikkerhetserklæringen?

 

PS: Vet at det er en stund siden dette er skrevet, men..

Lenke til kommentar
Skal selv i 6. divisjon. samband ved bardufoss 13 august.

 

Sammer her (søkte meg dit):-)

 

Er det noen flere som skal dit, eller har vært der?

Allyse: har du sendt inn sikkerhetserklæringen?

 

PS: Vet at det er en stund siden dette er skrevet, men..

 

Uff, samband er den definitivt kjipeste greinen av forsvaret.. Og dette vet jeg ALT om! Dimma den 27. juni i år Vel å merke var jeg på Jørstadmoen (Lillehammer) som er et kuldehøl uten like. Men jeg kan love dere kjip tjeneste! Møkkautstyr, venting, frysing og masse anna piss. Nei, vettu hva, det smarteste dere kan gjøre, er å gå til presten og dra et par skrøner så fort som over hodet mulig. Jeg angrer på at ikke jeg gjorde det samme, for makan til bortkasta år kan man lete lenge etter. Og til de som sier at det er en "plikt" å gjennomføre: BULLSHIT. Det man plikter å gjøre, er å hjelpe landet sitt, og det gjør man IKKE ved å være i militæret.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
bardufoss er ikke så vondt det...det er iallefall litt sivile rundt...

 

vær glad du ikke måtte til skjold eller no slikt :)

 

Jeg har vært et år på Skjold. Skjold ligger i ei bygd som heter Øverbygd. Øverbygd er et veikryss med to bensinstasjoner og et par butikker. Øverbygd hadde vært øde uten forsvaret.

 

Det kan bli så sinnsykt kaldt på Skjold at det ikke er gøy. Skjold ligger i ei "gryte" der 3 daler møtes. Jeg har opplevd at det har vært 41 minusgrader der. Vi fikk kun gå mellom kaserna og messa, vi måtte gå 2 eller flere sammen.

 

Kommer du litt opp av "gryta" Skjold ligger i er det ikke så ille. Har opplevd at det er over 30 kalde i leira, mens på skytefeltet Mauken, som ligger på et fjell var det behagelige 18 kalde.

 

Det kan bli kaldt på Bardufoss også. Har ligge i stilling i ca 35 kalde, uten ovn som virker i teltet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...