olekjennerud Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei, tok dette bilde i høst ifra Simostranda. Klokken viste ca 06.57, og på gradestokken var 3 røde markert. Hva synes dere? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 jeg synes det var fine farger. når det er sagt lurer jeg på hva som har hendt med fokusen. er det på gresset i forkant? synes nemmelig alt bak er blury. Lenke til kommentar
olekjennerud Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 jeg synes det var fine farger. når det er sagt lurer jeg på hva som har hendt med fokusen. er det på gresset i forkant? synes nemmelig alt bak er blury. Takk for tilbakemelding. Det stemmer at fokus er på gresset i forkant, og dette er et bevisst valg. Dersom jeg hadde valgt å hatt bakgrunnen skarp og gresset ute av fokus ville sannsynligvis hele forgrunnen være til skadet for resten av bildet. Så spørsmålet som jeg har stilt meg selv er om jeg rett og slett burde ha droppet gresset og hatt skarp bakgrunn. Mvh Ole Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 jeg tor ikke det ville gjort så negativt for bildet hvis du hadde fjernet gresset men det er bare min mening Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvilken blender brukte du? Med rett blender hadde kanskje begge deler vært skarpt? Lenke til kommentar
noodles Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Eg likte at bakgrunnen ikkje var skarp, det hjelper på atmosfæren i biletet. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ikke ta bort gresset, det var med og gjere ein del av stemninga etter mi meining. Kunne dog vert vinkla litt meir mot vatnet. Lenke til kommentar
olekjennerud Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hvilken blender brukte du? Med rett blender hadde kanskje begge deler vært skarpt? Jeg brukte f/8. Noe særlig mindre åpning enn det ville gitt lukkertider over 30 sek(som ville vært umulig siden jeg ikke hadde fjernutløser til stede). Uansett tviler jeg på at begge deler kunne blitt tilstrekkelig skarpt(hvertfall med den avstanden som var mellom meg og gresset, og avstanden mellom gresset og bakgrunnen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå