Gå til innhold

Windows XP 64bit, er det utdatert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP 64bit er vel litt nyere, men det var lite, veldig lite interesse for det da det kom. Derfor har driverstøtte fra produsenter vært laber. Usikker på hvordan det er nå, men med vista, og spesiellt W7 64bit så er interessen mye større og følgelig driverstøtten mye bedre.

Lenke til kommentar

Ok.

Jeg kjører dessuten et par regnskapsprogrammer på maskinen.

Har tatt backup av alt av datafiler tilhørende dette.

Det vil ikke bli komplikasjoner for disse programmene å lese disse filene når jeg installerer dem igjen, med tanke på at de er kjørt og lagret i et 32-bits OS fra tidligere?

Lenke til kommentar

Antageligvis så kan du få problemer, nettop derfor er Windows 7 64 bits ultimate med støtte for XP virtualiserings modus en god vei å gå for å kunne benytte seg av programmer man er absolutt nødt til å fungere.

Men det kan være verdt å teste programmene hos noen som har windows 7 innstallert, så du kan selv vurdere om du fortsatt ønsker å bruke disse eller om det finnes noen mulige alternativer.

Windows 7 greier som regel å kjøre det meste i kompabilitetsmodus, så lenge du kjører filene som admin og under egenskaper kompabilitetsmodus for Xp 32bits for eksempel.

Lenke til kommentar
Ok.

Jeg kjører dessuten et par regnskapsprogrammer på maskinen.

Har tatt backup av alt av datafiler tilhørende dette.

Det vil ikke bli komplikasjoner for disse programmene å lese disse filene når jeg installerer dem igjen, med tanke på at de er kjørt og lagret i et 32-bits OS fra tidligere?

Filsystemet er fremdels NTFS, så lenge du ikke har brukt noen ekstra kryptering vil du ikke få noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...