Straydog Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er det fremdeles mulig å få kjøpt Windows XP 64bit operativsystem på nettet? Eller er det mye lurere å gå for Windows 7 64bit nå til dags? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Med mindre du har programmer som absolutt krever windows XP 64bit, så er det ingen grunn til å kjøpe det nå. W7 64bit gjør jobben like bra eller bedre i de fleste sammenhenger. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Tror nok Windows 7 er ett bedre valg Win Xp er trossalt 8 år gammelt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 XP 64bit er vel litt nyere, men det var lite, veldig lite interesse for det da det kom. Derfor har driverstøtte fra produsenter vært laber. Usikker på hvordan det er nå, men med vista, og spesiellt W7 64bit så er interessen mye større og følgelig driverstøtten mye bedre. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ok, takk for respons! Da kommer jeg til å gå for W7. Hva må jeg spesielt undersøke når det gjelder maskinvare, for å forsikre meg om at maskinen faktisk støtter en 64bits konfigurasjon? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 det er som regel bare hovedkort og CPU det avhenger av. At det finnes 64bit Windows 7 drivere til alt av utstyr er en annen ting det er lurt å sjekke. Sjekk hos produsentens hjemmesider for å finne slikt for hver del Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Windows 7 x64 med XP Mode burde dekke de aller fleste behov. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ok. Jeg kjører dessuten et par regnskapsprogrammer på maskinen. Har tatt backup av alt av datafiler tilhørende dette. Det vil ikke bli komplikasjoner for disse programmene å lese disse filene når jeg installerer dem igjen, med tanke på at de er kjørt og lagret i et 32-bits OS fra tidligere? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Antageligvis så kan du få problemer, nettop derfor er Windows 7 64 bits ultimate med støtte for XP virtualiserings modus en god vei å gå for å kunne benytte seg av programmer man er absolutt nødt til å fungere. Men det kan være verdt å teste programmene hos noen som har windows 7 innstallert, så du kan selv vurdere om du fortsatt ønsker å bruke disse eller om det finnes noen mulige alternativer. Windows 7 greier som regel å kjøre det meste i kompabilitetsmodus, så lenge du kjører filene som admin og under egenskaper kompabilitetsmodus for Xp 32bits for eksempel. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ok.Jeg kjører dessuten et par regnskapsprogrammer på maskinen. Har tatt backup av alt av datafiler tilhørende dette. Det vil ikke bli komplikasjoner for disse programmene å lese disse filene når jeg installerer dem igjen, med tanke på at de er kjørt og lagret i et 32-bits OS fra tidligere? Filsystemet er fremdels NTFS, så lenge du ikke har brukt noen ekstra kryptering vil du ikke få noen problemer. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Tror nok Windows 7 er ett bedre valg Win Xp er trossalt 8 år gammelt 8 år for software og hardware er det samme som 80 for et menneske. Om du kjøper W7(professional?) vil du også får med xp-mode Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Er det ikke bare Ultimate som har det da? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Husker ikke.. derav "?" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Er det ikke bare Ultimate som har det da? Professional og Ultimate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå