robertaas Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Og til han over meg: Jo, det er jernbaneverket som står for infrastrukturen. NSB er bare ansvarlig for å frakte passasjerene fra A til B og for materiellet de bruker til å frakte passasjerene.I tillegg til manglende sporkapasitet, feil på kjøreledninger og på signal som jernbaneverket er ansvarlig for vet de som reiser med NSB at det også stadig er feil med togene (NSB har sagt opp halvparten av de som driver vedlikehold) og det er stadig innstilte tog pga personalmangel. Og det er ikke slik at man må velge mellom vei eller tog. Man trenger begge i Norge, men begge har et enormt etterskudd på investeringer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hvis det er slik at infrastrukturen bare har stått og forfallt i 20 år lurer jeg på hvorfor ledelsen i NSB bare har stått og sett på dette skje. De vet jo at de vil være dem kundene legger ansvaret på til slutt og dermed burde de presset Jernbaneverket og Politikerne hardere for utbedringer.De har null konkurranse og har fått bonus etter hvor mye de har klart å kutte. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Selg NSB til det private! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det første som må gjøres er å bygge en ny togntunnel under Oslo. Det er per i dag kun 2 spor på norges mest traffikerte strekning, da hjelper det lite at det blir 4 spor fra Lysaker til Asker. Ny tunnel med 4 spor er helt nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå