cbfn Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei, Jeg lurer på om man blir feit av sunt fett? Bli man feitere av å spise en viss mengde sunt fett ift. samme mengde usunt fett? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fett er veldig energirikt og det er energien du bli "feit" av. Hvis du spiser tilsvarende mengder mettet (usunt) fett og umettet (sunt) fett mhp antall kalorier så blir du like feit slik jeg har forstått. Forskjellen på typene ligger i fettets egenskaper mhp kolesterol som ved for høyt inntak vil være skadelig for blodomløpet i kroppen slik jeg har forstått. Jeg tar gjerne imot rettelser da jeg ikke er noen ekspert på dette. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Det er slik jeg har forstått det og. Den eneste forskjellen er vel at det usune fettet vil tette igjen blodårer o.l, mens det sunne fettet vil gjøre bedre ting med kroppen, men begge vil fortsatt havne i fettlageret hvis det blir konsumert etter en har overskridet kaloriforbruket. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Det er for så vidt slik jeg har fortstått det også, men umettet fett er absolutt bedre enn tomme kalorier aka. raske karbohydrater. Umettet fett gir deg mye mer langvarig metthetsfølelse (ikke høy blodsukkerstigning) samt at det ofte er mye andre sunne bestandeler i kilden, mens med mettet fett kan du også få kolestrolproblemer. Endret 14. januar 2010 av Crash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå