bjornar83 Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har forstått det slik at en skal alltid avinstallere en driver før en legger inn ny... Jeg skal installere ny chipsettdriver, usb2.0 driver og skjermkortdriver... Er det bare til å avinstallere di gamle driverne i kontrollpanelet eller må jeg gjøre noe mer?? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ja er best å fjerne først. Men som alltid klarer aldri den fattige windows "#¤&"%& å fjerne dll filer i system katalogen eller driver katalogen. Disse må du fjerne selv. blir også liggende nøkler igjen i registeret. Men tror ikke det er så farlig. Dette må du gjøre: Uninstaller driverne i safe mode ... uten å reboote. Gå deretter inn i system32 katalogen og velg detalj visning. Gå deretter opp å høyreklikk på der du ser "name" "Size" "type" osv .... VELG "MORE.." og nede på listen der kan du se "Company" Aktiver denne og sorter etter company etterpå ved å trykke på den 1 gang. Nå vil den jobbe litt ... Når den har fått tikket seg ferdig, så er mesteparten av filene sortert etter firma ikke sant. .. Så da er det bare å slette de filene som tilhører de driverne dine .... Det ser du jo på firma navnet ikke sant .. Gjør det samme i drivers katalogen. Lykke til .. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 ok... men hvordan starter jeg xp i safe mode?? Er det system32drivers du mener? Takk for svar:) Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 F8 ved oppstart ... Ja system32/drivers ja .... Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Thanx! Da prøver jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå