EirikYeah Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei. Jeg har en WD My Book Essentials Appollo 1TB HDD, som jeg har masse film og musikk på. Jeg har bestilt ny PC, som jeg forventer å få levert til helgen. PCen kommer til å stå i kjellerstua mi, med HDDen plugget i via USB. PCen er koblet til routeren min via ethernet kabel. Så her er spørsmålet mitt. Kan jeg f.eks sitte oppe på rommet mitt, plugge i en annen ethernet kabel som også går inn i routeren og åpne HDDen via mitt lokale nettverk, selv om den står plugget inn i en annen PC. Og hvis svaret er ja, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du kan åpne for fildeling via nettet. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hvordan gjøres det? Og vil hastigheten avhenge av hvor kjapt mitt internett er, eller av hvor my routeren/PCene kan takle? Internettet mitt er utrolig treigt (3MB/s ned og 0.2MB/s opp), men routeren og PCene har 100MB/s. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fildeling: http://support.microsoft.com/kb/304040 Hastighet mellom PC'ene er ikke påvirket av hastighet på internett. Du får 100 Mb/s. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Fildeling: http://support.microsoft.com/kb/304040 Hastighet mellom PC'ene er ikke påvirket av hastighet på internett. Du får 100 Mb/s. Takker Hårek . Hvordan er det med trådløs? Hva kan jeg forvente å oppnå hvis jeg setter opp HDD <USB<PC<Ethernet<Router<Wireless<PC? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 PS: Jeg glemte å nevne det fordi jeg trodde ikke det hadde noe å si, men den andre PCen, som er en bærbar og som er den jeg vil bruke til å ÅPNE filene på HDD, er ikke en PC, men en MacBook, mens den andre, som jeg skal plugge HDDen i, er en PC. Vil det by på noen problemer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Har aldri brukt Mac selv, men kan ikke tenke meg at det skal være noe problem. For de fleste fungerer vel trådløs helt OK, men med noe lavere hastighet enn kabel. 54 Mbps er vel en standard makshastighet, men lokale forhold kan gjøre den mye lavere. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Har aldri brukt Mac selv, men kan ikke tenke meg at det skal være noe problem. For de fleste fungerer vel trådløs helt OK, men med noe lavere hastighet enn kabel. 54 Mbps er vel en standard makshastighet, men lokale forhold kan gjøre den mye lavere. Ok. Det viktigste er at jeg klarer å spille 720p filmer på ca. 6GB trådløst uten noe hakking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå