Amored Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Heisann! Jeg har vurdert å kjøpe ny PC en god stund nå, men har egentlig ikke kommet i gang noen særlig før akkurat nå i det siste. Jeg har valgt ut noen deler hos Komplett.no som jeg ser for meg kan passe for meg inntil videre. I den anledning lurte jeg bare på om noen med mer peiling på PC enn meg kan se over delene jeg har plukket ut? Her er i alle fall delene: Kabinett - CM Storm Scout Midi Tower Sort PSU - Chieftec Super Series 750W PSU Hovedkort - ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 CPU - Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz Skjermkort - XFX Radeon HD 5750 1GB GDDR5 RAM - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL4 Harddisk - Seagate Barracuda 7200.12 500GB Også tenkte jeg å ta med Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Håper på raske svar Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg hadde nok hoppet over på i5 prosessor og P55 hovedkort. Kan være greit å velge en serie som ikke dør senere i år... LGA775-sokkelen til Intel er ikke direkte fremtidsrettet... sats heller på 1156-sokkelen. Og husk da å bytte til DDR3-ram. Ellers skal utstyret fungere finfint sammen. Og jeg ville også vurdert å sjekke opp andre butikker enn komplett.no. De er ikke direkte billige lenger... Amentio og Dustin er hakket bedre på pris. Lenke til kommentar
vannreven Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hovedkort og CPU er utdatert. Se etter HK i 1156-serien og CPU i Intel Core i3 og i5 serien. De er ikke spesielt dyrere enn ditt utgangspunkt, er nyere og yter bedre. Du kan også vurdere AMD-prosessorer i den prisklassen Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Ser etter alternative deler nå. Men planen var egentlig å kjøpe en PC som Komplett bygger for meg, så slipper jeg å gjøre noe feil. Eller er det mulig å få de til å bygge for meg uansett? Har som sagt veldig liten lyst til å gjøre det selv. EDIT: Merker det blir en smule dyrere sånn jeg setter det opp i skrivende stund, så da lurer jeg bare på om det går greit å kutte PSU ned til 650w? Tenkte på denne: Chieftec Super Series 650W PSU EDIT EDIT: Nei, blir nok en slik de bygger, men jeg gikk opp på det dere forslo, så droppa jeg heller andre ting, som jeg kan oppgradere senere... Så poster det jeg har valgt ut, så så kan dere si om det ser greit ut denne gangen Her er valget mitt denne gangen: Kabinett - Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort PSU - Chieftec Super Series 750W PSU Hovedkort - MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 CPU - Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 RAM - Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Skjermkort - XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA Harddisk - Seagate Barracuda 7200.12 500GB Da dropper jeg Windows 7 inntil videre, så får jeg bruke det jeg har nå i stedet. Skjermkort og RAM kommer jeg også til å fikse på så fort lommeboka tillater det. Jeg trenger bare en PC som jeg får brukt (og spilt på) så kjapt som mulig, for jeg klarer ikke det skrapet her mer Hadde vært fint hvis noen kunne kommentert dette oppsettet her også? Takk for svar i alle fall! Endret 14. januar 2010 av Amored Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå