Gå til innhold

Valg av strømledning

Anbefalte innlegg

Når jeg skal koble til Enermax-viftene i kabinettet mitt (og CPU-vifta, siden hovedkortet ikke registerer vifta på laveste frekvens), er det da det samme hvilke kontakter jeg kobler de til? Jeg tenker da på om jeg kan koble flere vifter til samme connector, eller ei vifte til samme connector som harddiskene. Vil viftene trekke spenning slik at harddiskene ev. ikke vil få nok?

Jeg er ingen elektriker, men håper noen som har peil på strøm kan svare på det her. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan bli en begrensning er når du kobler mange vifter til hovedkortet, da kan hovedkortet bli stekt eller ustabilt hvis viftene trekker for mye strøm. En annen ting er når du kobler rett på de kontaktene fra psu du kobler i hardisker ol, her er det bare å slenge på men ville ikke anbefalt fem vifter på rad og så en hardisk, har selv skjøtet kabelen med tre vifter og en harddisk og det virker meget bra.

Enermax er kjent for ustabilitet på rpm målingene på lavere hastigheter hvis noen lurte og på enkelte hovedkort så vil dette medføre at maskinen ikke vil starte siden den tror viften er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...