Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lage reklameannonse - Idéer?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har om reklame i norsken akkurat nå, og på bakgrunn av dette har vi fått i oppgave å lage en reklameannonse til litt sære emner. For å gjøre det ekstra vanskerlig har læreren vår lagd oppgaver der vi må ha knakende gode argumenter for at det skal bli en bra reklame. Jeg husker ikke alle, men to av emnene er "Parfyme som lukter svette" og "Gårsdagens aviser" (da skjønner dere kanskje tegninga). Jeg og min gruppekollega tror vi har valgt (ikke helt sikre) gårsdagens aviser, men vi er ikke helt sikre. Jeg om noen derfor kan gi tips til noen gode argumenter for begge emner, så hadde det vært fint. Også tips til design hadde vært bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du lei av å åpne avisen om morgenen og bli sjokkert av skremmende nyhetsoppslag om kriminalitet, natukatastrofer og miljø?

Kjøp gårsdagen aviser, med nyhetene du allerede hadde hørt!

De er dessuten:

-Billigere i produksjon da de lages av morgendagens aviser. Dette gir en langt lavere pris til deg som sluttbruker

-Langt mer miljøvenlig da vi her snakker 100% tapsfri resirkulering.

Lenke til kommentar

Ikke så dumme de argumentene der! :) De skal jeg nok bruke!

Men det var noe jeg ikke forsto helt:

....lages av morgendagens aviser.. Morgendagens? Blir det ikke gårsdagens?

....100% tapsfri resirkulering.. Det blir vel resirkulering uansett, da jeg regner med at overproduksjonen går til disse avisene (er litt usikker på dette)

PS: Om du har fler, så tar jeg gjerne i mot :)

Lenke til kommentar
Ikke så dumme de argumentene der! :) De skal jeg nok bruke!

Men det var noe jeg ikke forsto helt:

....lages av morgendagens aviser.. Morgendagens? Blir det ikke gårsdagens?

Det blr hip som hap. De tar litt lengre tid å produsere fra morgendagens, men det høres bedre ut.

....100% tapsfri resirkulering.. Det blir vel resirkulering uansett, da jeg regner med at overproduksjonen går til disse avisene (er litt usikker på dette)

PS: Om du har fler, så tar jeg gjerne i mot :)

Resirkulering kan jo være så mangt. Man kan jo ha en variant der man samler de inn igjen. Butikkene får ikke solgt alle. De trenger jo faktisk ikke å gjøre annet enn å flytte de fra et stativ til et annet (fra dagens til gårsdagens).

Pent brukte fra fly, tog, tannlegekontor osv osv. Evt man kan lage en rabattordning hvor folk legger pent brukte aviser ut igjen i aviskassen når de er lest og kan plukkes opp av avisbudet dagen etter. Så kan han plukke avisen opp og legge den i naboens postkasse (som abonnerer på gårsdagens.

Ellers så kan det jo fremmes at disse har alle de praktiske egenskapene som dagens aviser har. Tørke sko, fyre i ovenen, tørke reker, papirmasje osv.

Dessuten så er jo ikke alle nyhetene i dagens aviser nyheter. Feks helgeutgavene til flere av avisene inneholder jo artikler intervju og tema som på ingen måte taper seg ved å leses en dag eller en uke senere.

Lenke til kommentar

Heihei! Takk for all hjelp, den har virkerlig kommet til nytte. Jeg brukte alle argumentene dine Ekko, og jeg vedlegger to forskjellige utgaver av reklameannonsen.

post-205234-1263557893_thumb.jpg

post-205234-1263557898_thumb.jpg

Det ble ikke noe proffe greier (vi fikk ikke mer enn en time eller noe), men det ble jo bra. Mot min vilje ble jeg også nødt til å ha med pris, men håper det går bra :)

Edit: Om noen har noe respons å gi, så tar jeg gjerne imot. Det kan hende vi har mulighet til å endre litt :)

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...