FlinkeFreddy Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Hallo. Tar for tiden utdanning, og jeg har flere ganger sett dokumentaren Bigger, Stronger, Faster. I denne dokumentaren snakkes det blant annet om Adderall, som visstnok gjør ting lettere for studenter. Har noen prøvd det? Hva er deres synspunkter? Uetisk? Juks? Farlig? Vet jeg er i grenseland med tanke på regelverket er på HW. Mvh SelvesteFlinkeFreddy Endret 14. januar 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ser på dette som juks. Det blir det samme som doping innenfor idretten. En tar en form for medikament for å prestere bedre. Hvor etisk det er avhenger vel av individet. Som med alle andre narkotiske stoffer er det vel en risiko for helsa involvert. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har hørt mye bra om trimethylxanthine i flytende form. Skal visst være ganske enkelt å få tak i og. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ser på dette som juks. Det blir det samme som doping innenfor idretten. En tar en form for medikament for å prestere bedre. Hvor etisk det er avhenger vel av individet. Som med alle andre narkotiske stoffer er det vel en risiko for helsa involvert. Bortsett fra at utdanning ikke er en konkurranse... ? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ekko: Haha, nice ! Takk for tipset ! Tror jeg har noe i skapet, men ikke si det til noen Lenke til kommentar
maramd08 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hvor kan man få tak i trimethylxanthine? Utdanning er ingen konkurranse nei. Man vil bare gjøre de beste ut av sin evne, og derunder ligger ressursene som man bruker for å få tak i slike stoffer. Slik at man kan gå på et studium som ikke alle greier å leve et helvettes bra liv etter det! Hvor er de uetisk, man lever jo bare en gang? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 trimethylxanthine = Koffein. Altså finner du det i kaffe Dessuten, skole er ikke en konkurranse siden man ikke vinner noe, og prestasjoner ikke avhenger av andre. Lenke til kommentar
maramd08 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Det man vinner er en god utdannelse og en jobb, sålenge man består, noe Adderall/Ritalin hjelper deg med. Og man blir ikke bare plutselig dom i hode om man slutter med det heller Kan ikke forstå hvordan folk ser på de som juks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå