Gå til innhold

se film på boxen

sentello

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om jeg må gå til innkjøp av en ny dvd-spiller da jeg har lest et par steder at xbox ikke klarer å kjøre full hd når den spiller av film? Er det noe hold i dette?

I tillegg lurer jeg også på om det stemmer at den ikke tar alle divx filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla. Har ikke Xbox selv, men kan svare greit for det tror jeg ;)

Dvd kommer i en oppløsning, 720×576, og er dermed ikke HD. Allikevel får du bilde på hele HD- skjermen. Dette er fordi det skjer en oppskalering et eller annet sted. I ditt tilfelle vil dette gjøres av TV'n din. Om jeg ikke tar helt feil har Toshiba kommet med DVD- spillere som oppskalerer bildet fra DVD, men disse spillerne er dyre. Dessuten gjør en PS3 ca samme jobben.

Xbox tar en god del formater.

Wikipedia: The Xbox 360 supports videos in Windows Media Video (WMV) format (including high-definition and PlaysForSure videos), as well as H.264 and MPEG-4 media. The December 2007 dashboard update added support for the playback of MPEG-4 ASP format videos.

Hvis du skulle støte på formater du ikke kan spille av, kan du gjøre dette via for eksempel dette programmet. Da trenger du en pc å streame fra. Aldri prøvd det selv, men tror det skal gå greit :) Anerkjent program.

Du trenger ikke en ny DVD- spiller.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Virker som et bra program som jeg sikkert kommer til å ta i bruk.

Tenkte ikke på å nevne at jeg kun mener hd dvd`er. LG tv`n jeg har oppskalerer vanlige dvder til HD. Vet at blue-ray "vant" kampen og siden jeg ikke kjøper dvder så altfor ofte vet jeg ikke om filmer som blir utgitt nå for tida stort sett kommer i dette formatet og ikke lenger i hd-dvd`r..? Isåfall må jeg kjøpe blue-ray spiller uansett.

Men i hvertfall så ville evt. enkelte tv programmer og div serier som kommer i hd vært aktuelt å se ifra xboxen. Og det jeg kanskje egentlig lurer på er om hd spilleren i xbox duger til dette, da jeg har lest et par steder at den ikke fikser full hd så godt. Ikke at jeg er så himla kresen men om forskjellen fra en hd-dvdspiller er stor, blir det noe å tenke på.

Endret av sentello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...