Gå til innhold

Diverse spm. ang batterier på trv33

Anbefalte innlegg

Har sett meg ut et sony trv33 nå. Men har et par spørsmål ang batteri. Det står hos sony at du kan bruke det i 8 timer før lading, er det 8 timer filming? eller 8 timer med litt blanda aktivitet?

Er dette i det hele tatt reelt? Eller er det en overdreven tid fra sony, noe som det pleier å være ;) Skriver jo gjerne litt mer enn det som faktisk er ;)

Og åssen batteri er det? Er det sånn man kan lade når man vil? eller et slikt man må tømme helt først?

Og hvor mange mah er standard batteriet? Er det super batteriet med 4000 et ellerannet mah, større? Eller bare tyngre?

Ble litt mye det her, men håper noen kan svare ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriene blir både større og tyngre ved høyere mAh.

Battery*__________ Rec Time___________Playback Time

(Fully charged)_____VF/LCD/VF+LCD______LCD On/Off

NP-FM30__________90/70/70 min________100/135 min

NP-FM50__________150/120/110 min_____160/220 min___1180mAh

NP-FM70__________310/250/240 min_____335/450 min

NP-QM71D________365/290/275 min_____390/530 min

NP-FM90__________475/380/360 min_____505/685 min

NP-QM91D________550/445/420 min_____585/785 min

NP-FM30 er batteriet som leveres med kameraet. Tror det er 750mAh.

Batteriene skal kunne klattlades, men mange anbefaler å lade ut batteriene med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Hei!

Batteriet sitter bakerst på kameraet og er av typen NP-FM30 som beskrevet ovenfor. Kapasiteten på batteriet er jeg litt usikker på.

Har kjøpt meg et TRV33 og er kjempefornøyd med det! Hadde et analogt kamera fra før og det analoge er ingenting i forhold til TRV33. Klare og skarpe bilder og masse funksjoner.

Litt tilbake til batterier som du lurte på så kan man filme ca 85min med det battereiet som følger med kameraet. Dette avhenger om du bruker skjermen eller ser gjennom linsa. Det jeg fant ut var at første gang du bruker kameraet så vil klokka stjele litt strøm før den kommer frem. Dette står i instruksjonsboka.

Batterier:

NP-QM91 Sony Batteri InfoLITIHUM oppladbart -4250 mAh har 5.9 ganger større kapasitet enn original som følger med TRV33. Koster 1772,- på www.xd.no

NP-QM71 Sony Batteri InfoLITIHUM oppladbart -2360 mAh, har 4 ganger større kapasitet enn original batteriet som følger med TRV33. Koster 1054,- på www.xd.no

Håper dette hjalp deg litt videre.

Lenke til kommentar

Orginalbatteriene til Sony er ganske dyre, som et alternativ har en batteriene fra Hahnel som er en erstatning til de batteriene Sony har å tilby. De er også noen hundre kroner billigere litt avhengig av hvor en kjøper dem.

Som et eksempel kan en ta

Hahnel HL-XM71 2500mAh, 7.2V Lit-Ion.. som er en erstatning for NP-FM70, dette batteriet koster ca 630kr hos XD, altså noe billigere enn det en må betale for lignende Sony batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...