Gå til innhold

Forslag til ny gamer pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
får rimelig bra gaming rigg for 6-7000 også spørs bare hvor grafikkhore man er

Mekka en på komplett nå

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Chieftec Super Series 750W PSU

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

MS COA Label Windows Ultimate 7

Havna på 12000kr . skal vel dekke all spill nå i dag den vel?

Lenke til kommentar

neida bare ta "Crossfire" broen mellom kortene, så finner driveren ut av det automatisk, CoD4 trenger at du sitter dual vid card da men det er det eneste spillet jeg vet om som gjør det

Intel X-25 disken blir OS disken din! :p

@Osse: har mine idèer om dyre gaming rigs :) satt faktisk opp en ekstrem overdrevet på komplett for 200k NOK elns :S

forresten, hvis du ser gjennom threads så pleier jeg alltid å sette AMD på gaming rigs :p

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

:) hehe sedd det wolfie, men vi bør også opplyse trådstarter at det kun finnes en ting som kan utnytte dette spillemonstret du har satt opp.

Og det er eyefinity, for det finnes knapt en skjerm som kan vise så mange fps som dette vil genere i de fleste spill, men som sagt i andre tråder, spørs hvor utbredt alle fuksjner som direct x11 har, blant annet tesselation.

Og trådstarter du bør seriøst vurdre eyefinety når du tenker å bruke så mye på en rigg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

En trådstarter er en som starter en tråd. I dette tilfellet deg.

Eyefinity er meg bekjent ATI sin støtte for opptil 3 skjermer: http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIE...-eyefinity.aspx

Du bør ikke gå for 2 skjermkort når du kjøper en ny PC, med mindre du kjøper det aller råeste på markedet og fremdeles ønsker bedre ytelse (min personlige mening). 2 skjermkort (ATI: Crossfire, nVidia: SLI) er stort sett aktuelt for menigmann når han skal oppgradere systemet senere. Han vil da kunne øke grafikkytelsen betraktelig ved å kjøpe et tilsvarende skjermkort, istedenfor å måtte kjøpe et helt nytt, som gjerne er mye dyrere. CF/SLI gir deg ikke fullt ut dobbel ytelse bare fordi du har dobbelt antall kort, altså vil du få mindre for pengene enn ved kjøp av ett enkelt kort. Oppgradér heller f.eks. HD5850 til HD5870, prisdiffen blir mye lavere, du får mer for pengene - men for all del: HD5850 er supert til spill.

Komplett bygger ikke PC for deg med mindre den er bestilt via deres PC-bygger, men det gjør Netshop mot et lite ekstratillegg. Operativsystem er vel kurant å ha med på en maskin? Gå gjerne for en OEM-lisens, og det er vel som nevnt strengt tatt tvilsomt om du trenger Win 7 Ultimate.

wolfie sin liste er kanon, men den tar høyde for at du ønsker å bruke så nært opp til 15k som mulig. Du kan uten problemer droppe det ene skjermkortet (han har lagt til 2), og eventuelt legge til et ekstra kort senere når behovet melder seg og prisene har sunket.

edit: hva er forresten ytelsesforskjellen på 2x 5870 og 1x 5970 (også kjent som 5870x2)? Jeg har fått forståelsen av at 5970 egentlig bare er et monsterkort med 2 5870-brikker, så hvorfor burde han ikke da heller velge dette hvis han først skal kjøpe helt ny maskin, det koster jo betraktelig mindre enn å kjøpe et par 5870?

Mekka en på komplett nå

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Chieftec Super Series 750W PSU

Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

MS COA Label Windows Ultimate 7

Havna på 12000kr . skal vel dekke all spill nå i dag den vel?

Dette dekker alle dagens spill ja, men det var usannsynlig dyrt for et slikt oppsett.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja kjøper nok bare oem lisens. Den til 1000kr.Home. Men åssen er 5970 kortet da? Prisen?

Ja det oppsettet jeg satt opp var dyrt til det jeg fikk . Erre det dyrere på netshop enn på komplett? Kundeservise bra der? Men de setter opp pcen min , men med mot litt penger? Skal jeg sende de mail ang det eller , kan du bare krysse av når man bestiller?.

Skal jeg velge 64 bit til os?

Lenke til kommentar
Ja kjøper nok bare oem lisens. Den til 1000kr.Home. Men åssen er 5970 kortet da? Prisen?

Ja det oppsettet jeg satt opp var dyrt til det jeg fikk . Erre det dyrere på netshop enn på komplett? Kundeservise bra der? Men de setter opp pcen min , men med mot litt penger? Skal jeg sende de mail ang det eller , kan du bare krysse av når man bestiller?.

Skal jeg velge 64 bit til os?

Asus radeon eller xfx radeon?

Lenke til kommentar

5970 er det raskeste kortet å markede, det er også det kortet som kan utnytte eyefinety best.

Men, hvis du vil ha et par meget gode råd her, ja så bruk 11k på riggen med 1 x 5870, kjøp 2 skjermer til,slike at du har 3 like skjermer, samt en overgang fra displayport til dvi. Da er du på ca 15k. Nå har du et eyefinetyoppsett, cf støttene for eyefinety er forløpig veldig dårlig, men den vil komme, på et senere tidspunkt fyrer du inn et 5870 kort til. 2x5870 er raskere enn 1 x 5970, men pr i dag er det 5970 som er best på eyefinety.

Ta deg tid til å se gjennom denne videoreview av eyefinety

Pr i dag finnes det ikke et spill som ikke 5870 kan drive på maks med god spillbarhet med 1 skjerm, og uten eyefinety så er enhver grafikkonifgurasjon over dette kun en datapenis. Derimot med eyefinety, ja da trenger du alt av grafikkmuskler du kan finne.

Lenke til kommentar

Wolfie, jeg vedder en øl på rundt jul så koster 5870 mindre enn i dag, og ja for benchmarking er 2 stk av de ok, men det har inga hensikt med 120 fps på 1 skjerm, de fleste skjermer greier bare 60 fps, og øyet vil ikke kunne oppfatte noe særlig raskere enn dette, ok nå sies det at 100hz skal være underbevist bedre enn 60 hz, selv om du egentilg ikke kan se det.

Og wolfie du vet også at 11k gir deg en topp rigg omså med ssd og 1 x 5870, phii 965 og 790fx chipsett. Da er det vel bedre å peise på med 2 skjermer til og ha det råeste av det råe som finnes innenfor gaming.

Lenke til kommentar

Hva er best velge mellom intel om amd ?

Skal bruke pcen mest til gaming . Blir jo litt surfing å sånne ting . Men ikke noen harde programmer . Men jeg dropper det med 3 skjemer , får det første så har ikke plass , så får det andre så går det langt utenfor budjettet. Så er går nok får 1 x 5870 å heller kjøpe et likt kort et hvert å kjøre crossfire . Det fullt mulig det? Når det gjelder minne holder vel lenge med 4gb?

Skal jeg går får sånn ssd hardisk eller skal jeg droppe? Er jo nesten 2k der lissom , får mye hd plass får 2k . Men trur jeg går mpx , titta litt går på priser . Men hvor mye tar de får å bygge sammen pcen da?

Hva er best velge mellom intel om amd ?

Skal bruke pcen mest til gaming . Blir jo litt surfing å sånne ting . Men ikke noen harde programmer . Men jeg dropper det med 3 skjemer , får det første så har ikke plass , så får det andre så går det langt utenfor budjettet. Så er går nok får 1 x 5870 å heller kjøpe et likt kort et hvert å kjøre crossfire . Det fullt mulig det? Når det gjelder minne holder vel lenge med 4gb?

Skal jeg går får sånn ssd hardisk eller skal jeg droppe? Er jo nesten 2k der lissom , får mye hd plass får 2k . Men trur jeg går mpx , titta litt går på priser . Men hvor mye tar de får å bygge sammen pcen da?

Mente netshop....

Lenke til kommentar

Hva med denne her da:

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Pris : 949kr

ATX miditower u/PSU

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Socket-AM3 : 1295kr

AMD 790FX+SB750, ATX, DDR3 , Firewire,

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM : 825kr

Norsk, 64 bit, DVD

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Socket AM3 3,4Ghz 8MB cache, 125W, Boxed : 1475kr

OCZ Monteringsbrakett for 2,5" disk : 95kr

2,5" til 3,5" monteringsramme

OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC : 1495kr

Agility Series 230MB/135MB sec, 64MB

Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 4GB, CL9 : 995kr

Kit w/two matched 2GB modules

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP : 3198 kr

= 11363kr

Så kommer frakt og byging pcen i tilegg da.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...