danweb.cjb.net Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Hei, Jeg har et problem med å få til et script som sende en epost til meg selv ut fra informasjon fylt ut i et <form>. Jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gå, men kanskje noen her gjør det. Jeg har forsøkt å kode $message .= "......" . $message .= "......" . Men kom over en annen måte og gjøre det, men ser ikke ut til at jeg får noen av alternativenen til å virke. Hvis noen har tips om hva jeg må gjøre anderledes så tas de i mot med et stort takk! Form: <form action="send.php" method="POST" enctype="multipart/form-data"> <table> <tr> <td> Bedrift: </td> <td><input name="bedrift" type="text" /></td> </tr> <tr> <td>Kontaktperson: </td><td><input name="kontaktperson" type="text" /></td> </tr> <tr> <td>Kontakt epost: </td><td><input name="epost" type="text" /></td> </tr> <tr> <td>Telefon nummer:</td> <td><input name="tlf" type=text /></td> </tr> <tr> <td>Forespørslen gjelder: </td> <td> <select name="type"> <option>Uforpliktende samtale</option> <option>Problemløsing over epost</option> <option>Kurs</option> </select> </td> </tr> <tr> <td>Forespørselen gjelder program/operativsystem: <td> <select name="program"> <option>Microsoft Office Word 2003</option> <option>Microsoft Office Word 2007</option> <option>Microsoft Office Excel 2003</option> <option>Microsoft Office Excel 2007</option> <option>Microsoft Office PowerPoint 2003</option> <option>Microsoft Office PowerPoint 2007</option> <option>Microsoft Windows XP</option> <option>Microsoft Windows Vista</option> <option>Microsoft Windows 7</option> <option>OpenOffice.org fra versjon 3.X</option> </tr> <tr> <td>Beskrivelse av problemet: </td> <td><textarea name="beskrivelse" rows="10" cols="50"></textarea></td> </tr> <tr> <td>Legg ved fil:</td> <td><input type="file" name="fil" size="50" /></td> </tr> <tr> </tr> <tr> <td>Send inn forespørsel:</td> <td><input type="submit" id="send" value="Send" /></td> </tr> </table> </form> send.php <?php $bedrift = $_POST['bedrift']; $kontaktperson = $_POST['kontaktperson']; $epost = $_POST['epost']; $tlf = $_POST['tlf']; $type =$_POST['type']; $program = $_POST['program']; $beskrivelse = $_POST['beskrivelse']; $fil_temp =$_FILES['fil']['tmp_name']; $fil_type = $_FILES['fil']['type']; $fil_name = $_FILES['fil']['name']; $fil_size = $_FILES['fil']['size']; $fil = fopen($fil_temp,'rb'); $data = fread($fil, filesize($fil_temp)); fclose($fil); $data = chunk_split(base64_encode($data)); $random_hash = md5(date('r', time())); $to = "[email protected]"; $subject = "Sak - {$type}"; //$subject = mb_encode_mimeheader($subject); (Denne er kommentert ut) $headers .= "From: [email protected]" . "\r\n"; $headers .= "CC: {$epost}"; $headers .= "MIME-Version: 1.0" . "\r\n"; $headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"{$random_hash}\" "; ob_start(); ?> --<?php echo $random_hash; ?> Content-Type: text/html; charset="utf-8" Content-Transfer-Encoding: 7bit Hei, dette er en test!<br><br> Bedrift: <?php echo $bedrift; ?><br> Kontaktperson: <?php echo $kontaktperson; ?><br> Epost: <?php echo $epost; ?><br> Tlf: <?php echo $tlf; ?><br> Type: <?php echo $type; ?><br> Program: <?php echo $program; ?><br> Beskrivelse: <?php echo $beskrivelse; ?><br><br> --<?php echo $random_hash; ?> Content-Type: <?php echo $fil_type; ?>; name="<?php echo $fil_name; ?>" Content-Disposition: attachment; filename="<?php echo $fil_name; ?>" Content-Transfer-Encoding: base64\n\n<?php $data ?> --<?php echo $random_hash; ?>-- <?php $message = ob_get_clean(); mail($to,$subject,$message,$headers); ?> På forhånd takk Endret 13. januar 2010 av danweb.cjb.net Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ingen som kan hjelpe? Har forsøkt å få det til å fungere i flere dager, men får det ikke til. Kan det kanskje være hosten min som ikke kan sende mail med vedlegg? Har One.com som host. Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 http://fr2.php.net/manual/en/function.mail.php Ligger et par der. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Prøv xpertMailer i stede for. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Skal se om jeg får xpertMailer til å fungere, må sette meg inn i det, og har relativt dårlig tid, men takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå