sinnaelgen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) siden jeg ikke fant noen bedre sted så har jeg lagt denne posten her . jeg har tatt utgangspunkt i komlett.no sin ferdige oppsett i konfiguratoren. da har jeg tatt utgangspunkt ut fra disse to : Komplett Gamer Premium i35 Komplett Gamer i30 det er enkelte ting jeg ikke har klart å bestemme meg for. derfor håper jeg at der kan hjelpe meg lit . det er nå mest kvaliteten på produktet( komponenten )som betyr mest her men det betyr også mye hva som funger best kabinett: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort psu: Chieftec Super Series 650W PSU eller Corsair VX 550W PSU jeg vil jo tro at 550 W holder i massevis. hovedkort ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156 DDR3, cpu intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz minne Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 eller Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, er det noen forskjell ? skjermkort Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5 harddisk Seagate Barracuda 7200.12 500GB hvis noen mener at det er lite så har jeg fler diske fra den gamle pcen progrmvare: Nero 8 ( eller 9) , (oem eller vanlig ) CyberLink DVD Suite 7 windows 7home premiun 64 bit (om) eller er finnes det noen bedre kombinasjoner ? dvd brenneren brukere jeg fra den gamle pcen. jeg er også usikker på om jeg trenger et lydkort ( av hensyn til støy fra hovedkortet) i forkant her jeg diskuter saken om hver ankelt komponet på disse postene: hovedkort skjermkort s-video på skjermkort Endret 13. januar 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 dårlig gaming om du velger 5750 som grafikk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 dårlig gaming om du velger 5750 som grafikk nå er den hovedsakt ikke beregnet til så mye spilling da. je ønsker like vel å det skal vær litt futt i den hvordan er 5770 da ? 58xx til 2 tusen er lit for stivt priset etter mine meninger Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 hva skal du egentlig bruke maskinen til? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) det er meningen å ha pcen i en del år før neste "oppgradering" . den er ment å brukes til alt fra nettsurfing via programmering til videoredigering (for broren min som har et video kamera med minnebrikke) ) og kanskje enkelte spill. altså en pc til det meste. i utgangspunktet så spiller jeg nesten aldri. samtidig så har man lyst til ha en maskin med litt ytelse når jeg først kjøper en ny. jeg bruker pcen mest til programmering men det blir brukt til det meste man må ikke glamme at jeg ønsker støtte for directx 11. da passer skjermkortvalget HD5750 eller hd5770. jeg har ikke helt fått med meg forskjellen mellom dem . å bruke 2 lapper på skjermkort synes jeg er lit i meste laget uansett den pcen jeg nå sitter og skriver på begynner å bli lit sliten. de viktigste spesifikasjonene står i signaturen under Endret 14. januar 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 etter å ha spekuler lit frem og tilbake så føler jeg at jeg sår litt fast. det er flere ting som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for : kabinettet: det trenger ikke å vær glorete med lys el.l det bør ha minst mulig støy samtidig som det holder seg kaldt. det er også en fordel hvis tilkoblingene i fronten er plassert i toppen kabinettet PSU: bråker minst mulig og ellers ingen anen krav en at det passer til resten av systemet hovekort: et som passer til core I5. nettverkstøtte til Internett gjennom kabel ( det finnes vel ingen uten det i dag) fordeler hvis det har støtte for pATA disker eller så kan jeg bruke en overgang jeg foretrekker Asus sin siden de har kræsj fri bios. CPU: intel core I5 i en eller annen variant som egner seg best til windows7 hvis jeg normalt ikke har bruk for mere en 2 kjerner er det fin om den også støttet Hypper thrading skjermkort : et i Radeon 5700 serien optil 1500 kr her ønsker jeg støtte for dircctx 11 lydkort: jeg er usikker på om det som er innebygget på hovedkortet er bra nok med hensyn av støy. av tidligere erfaringer så er det mye sus i disse lyd beskjedene som kommer opp under en oppstart på asus sine hovedkort x-fi vi i så val være et bra alternativ for meg. soundblaster live player ( fra den gamle pcen ) er vel litt i eldste laget å brukt til en nye pc i dag ? jeg bruker i dag noen stereo høyttalere fra Typhoon med diskant og bass Harddisk: her foretrekket jeg de fra segate selv om de jeg har nå er fra forskjellige produsenter. størrelse :mellom 200 og 500 Gbyte jeg kommer også å bruke DVD brenneren og harddiskene fra den gamle pcen det jeg ikke trenger : mus tastatur kortleser Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 da har jeg bestemt meg : alle moderne pcer har noen tilkoblinger i fronten . De fleste har disse tilkoblingen alt for langt nede på kabinettet side kabinett jeg har valg også har en liten lomme på toppen til å legge ting i slik at det ikke ramler ned valgte jeg det . At det er beregnet til spillere spiller ingen rolle da vanlige kabinetter koster omtrent det samme Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Ba Så trengte man noe å fylle i kabinettet det er naturlig begynner med hovedkortet hovedkort i den gamle pcen er fra Asus derfor er det naturlig å benytte Asus denne gangen også en fordel er jo at de har kræsj fri Bios jeg valgte også å ta med støtte for USB3 selv om jeg ikke har bruk for det enda her regner jeg med at disse tilkoblingen blir bak ASUS P7P55D-E, P55, Socket-1156 DDR3, SATA 6Gb/s, USB3.0, ATX, GbLAN, Firewire, eS Et hovedkort trenger en prosessor jeg vurderte Core I7 men syntes at den kostet for mye som enkelt komponent så derfor valgte jeg I5 i stedet. Jeg ville også ha Hyper trading fremfor 4 kjerner ( core I5 750) så valget ble da : Intel Core? i5 Dual Processor i5-650 Dual Core, 3.2Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/ Og minne brikker som passet Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB BallistiX modules, CL8-8-8-24, 1.65V For å slippe å rydde så mye på en av de gamle hardiskene og for å få plass til W7 lkøpte keg likegod en ny disk jeg har en baracud fra før med en er på 200 GB Seagate Barracuda 7200.12 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM Man trenger også et skjermkort . Det gamle var Saphire Radeon så hvorfor ikke velge samme denne gangen også da er det greit å få støtte for direct x 11 i samme slengen riktignok får jeg ikke koblet pcen til tvn men det overlever jeg Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, Lite- Jeg stoller ikke helt på at det innebygde lydkortet er bra nokk med hensyn av støy og slikt så For sikkerhets skyld valgte jeg å kjøpe et lydkort også Creative X-FI TITANIUM PCIE CLE EGS, Lydkort Så trenger man en strømforsyning til å drive det hele det var noen antyninger et sted at det var anbefalt 600 W PSU til skjermkortet så jeg valgete denne : Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, Så trenger man et oprativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit Jeg ville også bruke de gamle harddiskene av ATA typen men trengte da en konverter siden det bare er en ATA tilkobling ( som jeg har tenkt å bruke til DVD brenneren) 2 stk SDM SATA til IDE konverter bruk IDE ATA CD/HD på SATA kontroller, (SPIF223A c For å sikre seg mot statiske utladninger så tvar det grieit å skaffe seg denne : Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4 Er ikke sikker på om Nero 6 funger så bra på W7 så derfor Nero 8 OEM Vista kompatibel støtter LabelFlash og LightScribe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå