Gå til innhold

[Løst]Syvio X9 mediestreamer starter ikke med HD - ok uten HD...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt en Syvio X9 mediestreamer.

Sammen med denne kjøpte jeg en 1,5 TB Seagate Barracuda LP.

Satte i harddisken og fyrte opp Syvio'n. Det stod "Loading" i noen sekunder (noe det skulle i følge manualen), men så ble alt svart. Ikke noe signal ut i det hele tatt. I følge manualen skulle man nå bli presentert for menyen, noe jeg ikke blir ettersom Syvio'n tar kvelden. (Selv om jeg hører at harddisk spinner opp og fortsetter å gå.)

Syvio'n går i stå, får verken slått den av eller på med fjernkontrollen, og må trekke ut strømkontakten for å få liv. Men det samme gjentar seg - helt til jeg starter den UTEN harddisk - da er alt bare velstand. Da kommer jeg inn i menyen og kan hente media (film/musikk/bilder) fra andre PC'er i nettverket.

Men hele poenget er jo at jeg skal ha media på harddisken i denne da....

Harddisken skal være mulig å formatere i Syvio'n (eget valg for dette), men siden jeg aldri kommer så langt lurte jeg på om dette var feilen så tok jeg ut disken og formaterte den i PC'n (i NTFS, som den visstnok skal støtte i følge manual).

Men Syvio'n funker like dårlig fremdeles med harddisken i.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pinlig å innrømme, men ser ut til å være HDMI-kabelen som ikke er helt god.

Dårlig kontakt, så når man beveger på den faller bildet inn/ut tydeligvis. Not good...

Brukt den kabelen et par år uten problemer, så rart det skulle oppstå nå, men tydeligvis feil på kabel eller i porten til Syvio'n. Prøve å bytte kabel senere..

Uansett, harddisken og Syvio'n work like a charm! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...