sdf123 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Har en win2k8 server med flere brukere på hvor vi også i blant får inn nye disker fra eldre pcr. Når vi skal flytte, slette osv diverse filer får vi alltid problemer med rettigheter på filene, så da må vi logge inn som Administrator og bytte Owner og masse sånt. Dette er veldig tungvindt, kan dog skjønne at det kan være kjekt å ha, men i vårt tilfelle er det ikke det. Finnes det en måte å slå dette av på? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Logg inn som admin og høyreklikk på disken det gjelder. Se denne guiden: http://blogs.techrepublic.com.com/howdoi/?p=104 På figur E huker du også på "Replace all existing...." så går Windows igjennom hver fil/mappe og setter de rettighetene du har valgt over... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Problemet er at det funker ikke, når jeg trykker OK og den skal gå gjennom alle filene får jeg masse "Access denied" på forskjellige mapper(ikke system mapper, men mapper jeg har opprettet selv). Jeg er da logget inn som Administrator. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Står da administrator-gruppen som owner for driven? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hmm, hvor ser jeg hvem som står som owner av filene og hvordan skifter jeg eventuelt den? Kan ikke finne noe under Security. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 På Figur D har du en tab som heter "Owner"... Her kan det hende du har en gammel SID-bruker (dvs langt nummer) istedenfor Administrators-gruppen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå