r88 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en TM300 og har oppdaget en merkelig klikkelyd. Jeg har brukt det så lite at jeg kan ikke si om den har vært der hele tiden eller ikke. For å beskrive så peker jeg kameraets linse rett ned, hvorpå jeg flytter det til å peke rett opp. Jeg flytter det i en moderat rask hastighet, hele bevegelsen tar 1 sekund, og et sted rundt midtveis så kommer det en merkelig klikkelyd som best kan betegnes som at det høres ut som en del eller en skrue inni kameraet er løst. Kameraet er avslått. Hvis noen som har samme kamera kunne vært brydd med å gjøre dette forsøket, eller hvis noen kjenner til at denne lyden skal være der, så setter jeg pris på et svar. Har ikke mye lyst til å la et så dyrt kamera gå på reparasjon etter max 10 minutters filming. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har lokalisert klkkelyden til å komme fra det automatiske linselokket. Lyden kommer ikke når det er oppe og kameraet er i filme-modus. Eventuelt noen som kan si meg om den lyden er der på sittt TM300? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det er mulig klikkelyden er fra den optiske bildestabilisatoren. Det kommer en slik lyd fra andre kameraer også, slik som mitt Canon HF-S100. Så snart kameraet slås på «strammes» stabilisatoren og klikkingen forsvinner. Dette er helt normalt og ingenting galt med kameraet. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Det er mulig klikkelyden er fra den optiske bildestabilisatoren. Det kommer en slik lyd fra andre kameraer også, slik som mitt Canon HF-S100. Så snart kameraet slås på «strammes» stabilisatoren og klikkingen forsvinner. Dette er helt normalt og ingenting galt med kameraet. Ok, ja det kan høres logisk ut. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå