Atatar Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Heisann Fikk litt for god selvtillit, og trodde jeg var god nok med data til aa gaa over til linux Har hatt endel smaaproblemer, men har relativt sett klart meg fint saa langt. Har dog ikke klart aa stille inn optimal opplòsning paa min eksterne VGA-tilkoblede skjerm. Jeg sitter paa laptop. Har googlet intensivt og pròvd kommandoer for baade xorg.conf og xrandr uten resultater. Noen som vil hjelpe en nybegynner? Og hvordan faar jeg forresten ae, ò og aa paa tastaturet? Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvilken linuxdistro bruker du? Ubuntu? Fedora? Lenke til kommentar
Atatar Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Huffda, sorry. Bruker Ubuntu 9.10 Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Whoops, glemte å spørre om de viktigste tingene da, hehe. Hvordan ser xorg.conf filen ut? kan du laste den opp? Hvilket skjermkort har du? ATI eller nVidia? (Eller integrert?) På min laptop med nVidia brukte jeg "nvidia-settings", etter å ha fått det til å funke var det bare å velge "Save to X configuration file" (xorg.conf) Lenke til kommentar
Atatar Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Har et ATI Radeon grafikkort, og her er xorg.conf-fila mi. Haaper det hjelper! Section "Screen" Identifier "Default Screen" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Virtual 2960 1050 EndSubSection EndSection Section "Module" Load "glx" EndSection Section "Device" Identifier "Default Device" Driver "fglrx" EndSection Section "ServerFlags" Option "Xinerama" "off" EndSection Endret 14. januar 2010 av Atatar Lenke til kommentar
Atatar Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 LòST;) For dem som evt. har samme problem, pròv: Denne guiden Under "Using an external monitor" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå