Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det fare for atomkrig? hvordan har frykten påvirket folk?

Anbefalte innlegg

Holder på med en rapport om dommedags teorier og hvilken effekt de har på folk. Noe jeg vet veldig lite om.

Har lest noen artikler hvor det beskrives som en reell trusel, selv om ingen rasjonell statsleder noengang ville bruke slike våpen(?),

Kan noen komme med tips om spesifikke saker jeg må få med meg?

Jeg vet som sakt ikke mye om dette, så alt hjelper.

Takk på forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen fler?

Du sier ikke hva slags våpen du tenker på, men anntar at det må gjelde ulike former av atomvåpen. Og hva er vel egentlig en rasjonell statsleder, og vil de egentlig i bestemte situasjoner alikevel kunne ty til slike våpen? Rasjonelle statsledere vil kunne bruke alle våpnene de måtte rå over dersom de blir trengt opp i et hjørne uten andre muligheter. En som kjemper for livet vil bruke alle midler i sin kamp for å overleve.

Klarer vi å unngå en verdenskrig med atomvåpen? Mest sansynlig ikke. Historien viser at våpen som blir produsert vil også bli brukt. Mye tyder derfor på at vi går mot en ødeleggelse av vår sivilisasjon. Vil vil på sikt kunne gjøre jorden ubeboelig, ved forurensning av land, vann og luft.

Hvordan påvirker dette oss? Kanskje ikke så mye. Vi er vel ganske optimistiske av natur.

takk

Finnes det noe som kan sammenlignes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...