pichashu Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei Jeg har gått fra amd til intel sier ikke mer om det Det er litt nytt for meg dette med ddr ram, og lurer på hvilken ram jeg bør ha. Selgeren selgte meg kingston value ram pc2700 og jeg lurer på om det er bra nok. Så vidt jeg har skjønt er det 333mhz ram, men p4 kjører på 400mhz,, eller gjør den det :oops: I alle fall så kjører jeg nå med 250 fsb som tilsammen blir 1000 fsb (250*4), og lurer egentlig på om minnet er sertifisert for den farten. All hjelp mottaes med takk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Du bør kjøpe PC3200 ram brikker, 2x512 eller 2x256 DDR400. Twinmos Lenke til kommentar
steira Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Har Kjøpt samme hk. Jeg kjører 2x512 twinmos pc400 men rammen kjører med 354 Mhz fordi jeg har en 2.4 Ghz 533 Prosessor. Men husk for å kjøre med doble minnekanaler må du sette 1 brikke dimm 1 og en brikke i dimm 3. et meget godt hovedkort ,stabilt og lett å overklokke.. Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 takk for svar jeg oppgraderte nå til nyeste bios og plutselig får jeg ikke lov til å klokke. sitter jeg opp fsb får jeg bare beskjed om at ram timings to tight og så sitter den fsb til 200 ??? skjønner ingenting. får vel flashe tilbake til gamle versjonen, eller prøve å flashe den til award bios, noen som har prøvd å skifte fra ami til award ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 eller prøve å flashe den til award bios, noen som har prøvd å skifte fra ami til award ?Det kan du ikke gjøre Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Question How can I program my BIOS from AMI® to AWARD® using the FLASH utility? Answer There is a procedure which we have tried, but this is not guaranteed. Use AMIFL634.COM to program the AWARD® BIOS. Dette er fra msi live monitor sin faq side om bios. Jeg blir ikke så veldig mye klokere av svaret og jeg har ikke funnet den com filen de nevner på¨ msi sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jaja lærer stadig noe nytt, men kan du bruk det på alle msi hovdkortene da? Har aldri hørt/lest om den metoden før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå