janstok Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Jeg mener det bør være et hinder for å ta bilen i stede for sykkel. Dyrere bensin, mere bomstasjoner, høyere avgifter osv. Vet dette ikke høres helt bra ut for mange;) men noe må gjøres for at folk skal forstå. Men jeg er også opptatt av at de som virkelig trenger bil, bruker bil. Samfunnet behøver ikke stoppe opp av den grunn. Det bør også tilrettelegges mer for sykler; flere sykkelparkeringsplasser, bedre sykkelstier, ladestasjoner... Her i lokalområdet er det spørsmål om å bygge bro over Gandsfjorden, hva med å istede bygge en sykkelbro. Da vil alle som bruker sykkel, komme seg fortere til Forus- Stavangerområdet enn ved å bruke bil. Stavanger by har planer om å bygge en bybane til 6 milliarder. Det er 121 000 tusen innbyggere. Det vil si 50 000kr pr person. Hva med å bygge en elsykkel til hver innbygger for 20 000kr (du får en meget god sykkel for den prisen)og så blir det 30 000kr igjen pr. person som kan brukes på noe annet kjekt!, eller batterier nok til å drive elsyklene i 30 år! Lenke til kommentar
janstok Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Her er en som har forstått det med elsykkel: http://sandnesposten.no/modules/module_123/proxy.asp?C=36&I=40689&D=2 Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 og hvordan er dette mer miljøvennlig en å ikke ha en slik motor? Akkurat det lurer jeg også på. Den er kanskje miljøvennlig å bruke (men ikke mer så enn en sykkel uten motor), men hva med alt som trengs for å lage batteriene og motoren? Motoren vil gjøre at man puster roligere, CO2-utslippet fra pustingen blir dermed redusert. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Motoren vil gjøre at man puster roligere, CO2-utslippet fra pustingen blir dermed redusert. He he, ja det er jo en teori iallefall, men vil det være merkbart? Og hvordan vil det måles opp mot endringene i pusting/luftforbruk grunnet kroppens forbedring i form ved bruk av vanlig sykkel? Hadde vært interressant å se noe forskning på det Lenke til kommentar
janstok Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Elsykkelen er for de 96% av oss som allerede ikke sykler til gobb (og andre steder) Elsykkel er mer miljøvennlig enn bil, buss og tog. Alle vet at en får bedre helse av å ta sykkelen fatt, enn å sitte på toget og få liggesår Har nevnt det før og gjør det igjen; Hvis noen lurer på hvem som er mest energieffektiv av syklisten og elsyklisten er det bare å ta en titt her: http://www.ebikes.ca...bike_Energy.pdf Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Elsykkelen er for de 96% av oss som allerede ikke sykler til gobb (og andre steder) Elsykkel er mer miljøvennlig enn bil, buss og tog. Alle vet at en får bedre helse av å ta sykkelen fatt, enn å sitte på toget og få liggesår det er jeg helt enig i. Har nevnt det før og gjør det igjen; Hvis noen lurer på hvem som er mest energieffektiv av syklisten og elsyklisten er det bare å ta en titt her: http://www.ebikes.ca...bike_Energy.pdf det har vi allerede diskutert Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 men hvor fort vil dene sykkelen kjøre i 1000w????? Lenke til kommentar
janstok Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 1000W gir en fart på rundt 45km/t. Jeg vil egentlig ikke anbefale så mye effekt fordi du vil få problem både med hjul/eiker og gaffel som kan knekke hvis den ikke er av stål. 250W kontinuerlig er det som er lovlig i Norge, og det gjør at du holder en gjennomsnittsfart på rundt 25km/t. Da sykler du forbi "proffene" med kondomdrakt og dyre sykler i oppoverbakkene;)og du vil få en behagelig tur uten svette og stress Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 jeg har en biltema sykkel, er det metall? Lenke til kommentar
janstok Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Metall er den helt sikkert laget av;) Om den er av jern eller aluminium vet jeg ikke. Sjekk enkelt med en magnet, fester den seg er den av jern. Du bør/må også ha en akselarm som denne: http://ebike.ca/store/photos/TorqArmRev2.jpg Lenke til kommentar
janstok Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 På tide å ta opp en gammel tråd som ikke burde forsvinne sånn uten videre... Da har jeg hatt elsykkel i....ja omtrent 4 år. Har litt erfaringer etter alle de årene, så hvis noen lurer på noe er det bare å fyre løs! For ca 3 år tilbake fikk jeg meg en CycleAnalyst og den viser nå 22 000km. Dvs. rundt halve jordkloden, og dette har kostet meg 250kr i strøm. (men det har da gått med et batteri og to også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå