Gå til innhold

Tv-lyd på hjemmekinoanlegg

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe litt?

Er det mulig å få TV-lyden på hjemmekinoanlegget, ikke nødvendigvis noe 5.1, men lyd generelt. Har analog Canal+ dekoder med kun Scart utgang koblet til LCD'en til Scart inn. Både anlegget og TV'en har HDMI tilkoblinger og ellers det som hører en reciever/forsterker til, men det er ikke noe audio-ut på TV'en som jeg kan se.

00440525se.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg koblet opp dette i går faktisk.

Anlegget består av:

5.1 receiver (2 hdmi inn og 1 ut)

Kilde 1: dekoder fra Canal Digital

Kilde 2: PS3

Coaxial inn på dekoder, HDMI ut fra dekoder og inn på HDMI 1 på receiveren. Deretter til HDMI inngang på TV.

PS3 inn på HDMI2 på receiver og så bytter jeg kanal med fjernkontrollen og har da 5.1 på tven. (Tror det kun er simulert surround, altså lik lyd ut fra alle høyttalerne)

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Ja, ikke noe optisk ut eller line out på tv. Det er faktisk ingen utganger på TV'en what so ever. Eneste løsningen jeg kan se er vel å få scart fra dekoderern over til noe som passer på anlegget som kan få hdmi ut fra anlegget. Men analog til digital fungerer vel ikke. Så må kanskje gå til innkjøp av en digital Canal Digital dekoder eller noe i stedet??

:shrug::wallbash:

Lenke til kommentar
Ja, ikke noe optisk ut eller line out på tv. Det er faktisk ingen utganger på TV'en what so ever. Eneste løsningen jeg kan se er vel å få scart fra dekoderern over til noe som passer på anlegget som kan få hdmi ut fra anlegget. Men analog til digital fungerer vel ikke. Så må kanskje gå til innkjøp av en digital Canal Digital dekoder eller noe i stedet??

:shrug::wallbash:

Med mindre du har en digital lydutgang (optisk eller coax) på Canal Digital-dekoderen, så må du nok bruke scart-kontakten, ja, med en slik overgang som Flimzes viser til. Om receiveren din oppkonverterer (de enkleste støtter ikke bestandig dette) fra composite og S-VHS til HDMI, så trenger du bare HDMI-kabel mellom receiver og TV. Om receiveren IKKE støtter det, så må du ha en kompositt-kabel mellom receiver og TV (evt. med en tilsvarende overgang til scart bak på TV'en igjen) i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...