Monna Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har Canal Digitals MAXI-linje, med en hastighet inn på 12,5 og ut på 2,4. Jeg har også IPtelefon fra IPlink. Jeg har sjekket at jeg har den linjekapasiteten som jeg skal ha fra CD, men når jeg kobler den via modemet fra IPlink faller hastigheten til ca 7,3 ned og 4,3 (???)ut og når jeg igjen kobler den til den trådløse ruteren faller den enda mer ned til rundt 0,8 ned (!!!) og over 4 ut (???). Hvordan kan det skje at uthastigheten øker, mens innhastigheta faller så katastrofalt? Og det kan vel umulig være normalt at hastigheta ned skal falle så voldsomt når vi kobler den via IP-modemet og via ruteren? Er det noen som har peiling på hva som skjer her? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Noen IP-adaptere støtter bare opp til 10 mbit/s WAN. I tillegg har IPLinks adaptere QoS, som reserverer en del båndbredde. Det er nok grunnen til at du taper en del hastighet. Jeg anbefaler at du kobler iptelefoni-adapteret bak ruteren din. Altså slik: Modem > Ruter > IP-boks Gjør en hastighetstest etter dette, så skal du nok se at det blir bedre. Lenke til kommentar
Monna Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Noen IP-adaptere støtter bare opp til 10 mbit/s WAN. I tillegg har IPLinks adaptere QoS, som reserverer en del båndbredde. Det er nok grunnen til at du taper en del hastighet. Jeg anbefaler at du kobler iptelefoni-adapteret bak ruteren din. Altså slik: Modem > Ruter > IP-boks Gjør en hastighetstest etter dette, så skal du nok se at det blir bedre. Det skal jeg prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå