Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Mulig å ta eksamen i Spansk Nivå I i VG2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, uansett, hovedsaken er at jeg kan sleske meg unna den før VG3, så jeg kan ha et artigere programfag?

Mener allikevel det sto Spansk I VG3 på brevet som rådgiver kom med, men. :hmm:

Men da har jeg på en måte hatt spansk I, og skal ha spansk II, men spansk II kan jeg gå opp til eksamen i (uten å ha hatt undervisning i det) og dermed slippe? Så lenge jeg står?

Vil jeg da kunne allikevel ha det på VG3 dersom jeg ikke er fornøyd med karakteren?

Off, dette privatistopplegget er kompliserte saker å nøste opp i.

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar
Du trenger ikke å ha spansk i VG3, så lenge du ikke velger det som programfag.

Feil. De som har hadde fordypning i ungdomsskolen MÅ ha tre år med fremmedspråk (riktig nok vet jeg at noen skoler kjenner regelverket så dårlig at dette ikke blir fulgt opp!).

Ja, dessverre. Og det ser dessverre ut som om min skole ikke har planer om å se gjennom fingrene. For meg er det egentlig helt greit, for det er kanskje et ekstra kick i bakenden, så jeg faktisk tilslutt kan det relativt flytende, nesten på samme linje som engelsk. Er helt idiotisk at man på f.eks. ungdomsskolen skal ha 10 timer fremmedsspråk i uken over tre år, slik at de går ut av skolen med evnen til å si lite mer enn "Hei, hvordan har du det?" og "Jeg liker pasta. Det er godt. Jeg bor i et blått hus."

Men heldigivis er jeg glad i spansk, så har grei motivasjon. Er bare at jeg har skikkelig lyst på å ha et annet programfag i 3. klasse. :)

Lenke til kommentar
Men da har jeg på en måte hatt spansk I, og skal ha spansk II, men spansk II kan jeg gå opp til eksamen i (uten å ha hatt undervisning i det) og dermed slippe? Så lenge jeg står?

Korrekt.

Vil jeg da kunne allikevel ha det på VG3 dersom jeg ikke er fornøyd med karakteren?

Jeg er usikker, men man skulle da tro det. Hør med rådgiver, du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...