enden Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg skal bytte gulv på to barnerom som har ganske kalde gulv i dag. Jeg bytter fra laminat til parkett, men underlaget er støpt rett på grunn (mulig det er malt med epoxy eller lignende), så det er lite som isolerer. Varmekabler er ikke noe alternativ på grunn av dårlig med kurser. Er det noe jeg kan isolere med under for å gi litt bedre lunk i gulvet for de som skal leke der inne? Jeg vil helst ikke bygge så mye heller på grunn av dører, men noe skla jeg alltids klare å lirke til. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hva med et lag depron isolasjonsmateriale (6mm) ? Vi bruker det når vi legger ned elflex varmefolie, det isolerer bra. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Det så veldig lovende ut basert på produktbeskrivelsen i alle fall. Så på et billigprodukt på Coop Bygg i helgen som absolutt ikek så ut til å isolere noe, så jeg får finne meg en forhandler i nærheten og ta en titt. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Koster jo ikke stort å få opp en ekstra kurs til varmefolie da. Angrer på at jeg ikke gjorde det da vi la laminat. For laminat selv på depron er ikke sånn kjempevarmt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 hva med å bruke gulvgips? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg kan ikke umiddelbart se for med at gips skulle ha særlig varmeisolerende effekt? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 gipsplater med en fukttett membran har lenge vært brukt for å unngå fuktproblemer. gips har i tilleg lydisolerende egenskaper. nå sier du ikek noe om hvilken etasje rommene er i men så lenge det skal være barn der kan ikke litt lydisolering skade. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg skrev jo at underlaget var støpt rett på grunn, så en skulle anta at det gjelder første etasje. Videre nevnte jeg at varmekabler ikke var aktuelt og at jeg ville ha isolasjon for å få bedre temperatur i gulvet. Da stryker jeg gips fra lista igjen Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Koster jo ikke stort å få opp en ekstra kurs til varmefolie da. Angrer på at jeg ikke gjorde det da vi la laminat. For laminat selv på depron er ikke sånn kjempevarmt.Har ikke plass i sikringsskapet, og skal jeg først bytte ut noe der så blir det fort mye annet som må gjøres også. Dermed blir kostnaden en del mer. Jeg kan jo selvfølgelig vurdere å bare legge folien nå, når jeg først holder på. Det kan jo hende jeg ombestemmer meg en vakker dag, og faktisk trekker opp en kurs. Hovedpoenget nå må vel uansett være å få luft under gulvet for å dempe kuldeoverføringen fra gulv til parkett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Depron isolerer bra utvilsomt men du kan jo også vurdere lydtrinnplater, de er trykkfaste og isolerer men det vil bygge en del mere en 6mm depron. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Særlig mer enn 6 mm kan bli vrient, da jeg ikke bytter gulv på begge sider av et par dører. Det kan til og med hende at 6 mm blir for mye, så jeg må nøye meg med 3. Får se hva jeg kan tikse til Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Noen som vet hvor man får tak i 6 mm depron? Ser Megaflis har 3 mm i webshoppen, men ikke 6 mm. Om det er på nett, eller i en kjedebutikk er det samme for meg. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil, så mener jeg å ha sett 6mm på maxbo. Mulig det bare var partivare. Ellers så ser det ut til at de har dette her Når du sier barnerom og parkett, har du da tenkt på de konsekvensene dette kan medføre? Jeg har selv relativt dårlige erfaringer med dette. Har byttet fra parkett til laminat i tre rom nå, og slitasjen er nesten ikke synlig i forhold til hvordan det var meg parketten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, vet at Laminat egner seg bedre til barnerom, men det er så "#¤%&/()=? gulvkaldt Legger heller billig parkett to ganger. Og ja, jeg vet at billig parkett ikke nødvendigvis er god parkett, men jeg har testet den, og den tårler ganske mye Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Nå behøver det jo ikke være enorme wattmengder i en varmekabel du skal ha på det rommet. Kan jo være varmekabelen eliminerer varmeovner som allerede er der og, slik at kursen holder? Varmekbel er jo tryggere for småbarn mot en ovn som blir tildekt/er varmere. Dessuten er de mye å leker på gulvet og trenger varmen mest der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå