Gå til innhold

En melding til alle medlemmer av diskusjon.no.


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om et program som kan søke etter en spesiell farge i et bilde? Det må jo være en grei måte å finne igjen folks avatarer.
Det er mulig å få til noe tilsvarende med Photoshop om man benytter verktøyet Color Range. Da kan man filtrere ut de delene av et bilde som inneholder en viss fargeverdi og om ønskelig isolere disse ut som egne seleksjoner.

 

Denne metoden fungerer ganske godt til avatarer som har en unik farge eller som inneholder store ensfargede flater med en lett gjenkjennelig form. Farget tekst kommer også tydelig frem med denne metoden. Men til tross for dette er det fortsatt et møysommelig arbeid å finne frem til den riktige avataren, og jeg har ikke lykkes i å finne min egen selv etter å ha finkjemmet bildet for elementer med rødfargen fe0000.

post-49161-1263493335_thumb.png

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Den er kanskje dekket helt til ja, selv om det i teorien ikke skal forekomme med de innstillingene jeg brukte for å generere bildet. Mest sannsynlig er den og de andre avatarene som folk har vanskeligheter med å finne såpass dekket til at det bare er en liten flik som er synlig, noe som vil gjøre det bortimot umulig å oppdage dem om man ikke systematisk finkjemmer hele bildet.

Lenke til kommentar

Du sier noe der fargoth!

Min avatar 75% dekket. Men etter systematisk finkjemming i PS fant jeg den.

Måten jeg fant den på var å markere hver rute i kordinatsystemet (Photoshop) Jeg finkjemmet da hver rute. Er mange jeg ikke finner, WheelMan, Dotten, deg (fargoth), dere som ber om hjelp, det er vanskelig. Ekstra vanskelig er det også å finne ut hvilken avatar folk bruker, jul eller vanlig? :hmm:

Lenke til kommentar
Jøss, det må utvilsomt ta sin tid, det er nok i overkant av 1000 ruter å finkjemme!

Det har tatt tid ja. Frister nesten å gå enda bedre inn, føler jeg har slurvet noen steder :blush:

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg finner det morsomt å lete etter andres avatarer og gleden av å finne en jeg vet hvem er sin er overraskende stor, kall meg spesiell, jeg er spesiell :)

 

Edit: Leif

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...