eriklovold Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Dette ble tatt i oktober. Er noe ved det som gjør det til et av mine favoritter. Ligger bare på 14. plass på most interesting på flickr, men hva vet vel folk? Er vel noe med atmosfæren som gjør at jeg liker det så godt Endret 18. januar 2010 av ole.e Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Vanskeleg å velje, men det må bli eit av brubildene, og då blir det Sluppenbrua i mørke. Endret 18. januar 2010 av ok67 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Liker dette bildet jeg la inn bildetråden i Juli. Er blant de første par hundre bildene jeg tok med E-P1. Teknisk sett er det slett ikke særlig bra; tynn DOF med det meste utenfor, uskarpt i kantene, høylys med ukorrigerte brytningsfeil etc - ja, det finnes ikke en eneste ordentlig skarp detalj i hele bildet. Komposisjonen er så som så, ikkeno særlig dybde og fargevariasjonen ikke imponerende. Men i stort format på 75x50cm fra JPXXL ble det faktisk et av de jeg likte best - jeg tror det er fordi uskarpheten og "gløden" får rosen til å se ekstra mykt rosete ut. "Gløden" har nok sitt opphav i et 1956-mod Jupiter-8-objektiv (50/2.0) med makro-ring - det er rett og slett manglende korrigering for feilbrytning, mer primitiv coating (single, selvsagt) og de obligatoriske "cleaning marks" på frontelementet som gir det hele det retro-preget som jeg liker så godt her. Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Tror jeg går for dette fra Oktoberfesten Fire på rad Nikon D3 med Nikkor AI'd 55mm f/1.2 Bildet er tatt på AKAM oktober utflukten til Nidelva. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Tja, fra meg må det vel bli dette bildet her, av en maur på en løvetann, tatt i forbindelse med bakgårdssafarien i sommer: Canon EOS 5D MkII med EF 100mm f/2.8 Macro 1/500 sek, f/7.1, ISO 1600 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hmmm... 84 innlegg i fjorårets tråd for beste forumbilder, og bare 26 innlegg så langt i denne tråden . Var fotoåret 2009 en elendig periode for mange akamister, eller er det lov å håpe at de flotte bildene her i tråden får selskap av enda flere? Jeg vil i hvert fall sette stor pris på å få se flere blinkskudd her, kom igjen /bump Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kanskje det trengs at den er sticky? Sender rapport, jeg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Klistret inntil videre Send meg en PM eller rapporter tråden på nytt når det ikke trengs lenger Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Av de jeg har posta på AKAM, kanskje dette - fra denne tråden Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Med rundt 150 postede bilder i fjor ble det vanskelig å velge bare ett. Jeg landet til slutt på dette landskapsbildet som ble tatt på Påskefjellet under Aprilfesten. Tatt med D300 + 70-300 VR @ 102 mm, ISO 200, 1/2500 sek, f/8 Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er ikke så veldig aktiv, men får vel hive meg på denne. Her er bilde fra den eneste konkurranse som jeg har vært med på. Du finner den her. Regner med at bildet avslører hvilken konkurranse det var. Forøvrig mange bra bilder her så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå