eab Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 I teorien skal en bil med 30 hester klare det så lenge girkassen er giret slik at den får lange gir og evt mange gir. Men da må det også være lav vekt.Hva slags teori legger du til grunn da? Hvis man snakker om toppfart så er vekt revnende likegyldig, det er luftmotstanden som betyr noe. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) I teorien skal en bil med 30 hester klare det så lenge girkassen er giret slik at den får lange gir og evt mange gir. Men da må det også være lav vekt. Men tror alle biler med en bensin eller dieselmotor(ja og gass forresten) som ikke har en VELDIG underdimensjonert motor klarer 140 i dag. De fleste pleier nok å klare å dra opp i 160 også. Golf 1.4 med 70 hester(?) klarer iallefall 160 på speedo, og kia shuma med 1,5 (mazdamotor) klarer iallefall 180 på speedo. reelt vet jeg ikke men det får nå være. Vil anbefale liten bil vis du skal ha så liten motor som 1,4 med 75 hk. Civicen klarer nok det helt fint Honda civic 1.4i med 89 hk gjør 0-100 på 10.8 sek og klarer 177 km/t. Kilde: http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=162800 Bilen min klarer fint 200 km/t. Også har JEG klart 0-100 på 12. sek, er en 1.6l - 103hk Endret 19. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 I teorien skal en bil med 30 hester klare det så lenge girkassen er giret slik at den får lange gir og evt mange gir. Men da må det også være lav vekt.Hva slags teori legger du til grunn da? Hvis man snakker om toppfart så er vekt revnende likegyldig, det er luftmotstanden som betyr noe. Vekten har litt å si på om du rekker å komme opp i 140 før du har kjørt rundt jorden 3-4 ganger? Tar jo evigheter vis du har 30 hester og et gir som er giret for lange gir vis bilen veier 2500 kg? Lenke til kommentar
Biler Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Alså det jeg tenker på er toppfarten, med en honda civic på 75hk hva kan toppfarten vare da? Endret 20. januar 2010 av Biler Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvorfor er du så veldig opptatt av toppfarten? En 75 HK bil er ikke ment for å kjøre veldig fort, forstå det er du snill. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 vil bare vite det, ikke så stort problem å vite litt om bilen du kjører heller? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 vil bare vite det, ikke så stort problem å vite litt om bilen du kjører heller? Vel, jeg ville kanskje konsentert meg om andre ting enn toppfarten på en Civic med 75HK i hvert fall. Du kan aldri benytte deg av toppfarten til biler i Norge uansett (lovlig i hvert fall), og hvis du er like ung som jeg har på følelsen av bør du nok konsentrere deg mer om andre ting i trafikken enn hvor fort du klarer å kjøre. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg tror brukeren "Biler" er et gigantisk troll. Enten det eller 13 år gammel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tror brukeren "Biler" er et gigantisk troll. Enten det eller 13 år gammel. Eller begge. Det er vel ikke umulig å se for seg at den skal kunne klare 170 i hvert fall. Men som sagt, totalt irrelevant da det er så godt som umulig å finne veier der man vil kjøre en civic i 170 Lenke til kommentar
Biler Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 kanskje har jeg ikke sagt det, men jeg tenkter å kjøre til tyskland har familie der. og det jeg lurerpå er enklig om jeg kan ta en honda civic 75hk, eller låne en annen bil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det finnes nok ikke veier, selv i tyskland, der du vil kjøre en civic noe særlig over 120. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 har hørt i på motorveiene i tyskland, så er det flere felter der man kjører 160+ og kjører 100 minst. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er vel uansett over tre år til du i det hele tatt trenger å tenke på det her om alderen du har sagt tidligere stemmer, og innen den tid vil du nok ha klart å få svar på alle spørsmålene dine uansett. (over et år til du i det hele tatt kan få lappen, og så to års prøvetid, og du vil _ikke_ risikere lappen de første to årene, den ryker med en gang). Lenke til kommentar
Biler Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 eh.. har ikke sagt at hvor gammel jeg er engang.. :S så, hvordan kan du vite at det er 3år til lappen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 eh.. har ikke sagt at hvor gammel jeg er engang.. :S så, hvordan kan du vite at det er 3år til lappen? Du leste ikke inlegget mitt gjorde du? Du har tidligere påstått at du er 16, snart 17. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå