Gå til innhold

spiller noen jass med Elgitar LTD EC-1000 VHB X ?

sallexandar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt hvorfor du spør, men en hvilken som helst gitar kan brukes til å spille jazz. (zz, ikke ss)

Kan du ikke være LITT mer positiv:)

Det han mener å si, er at man kan i grunn bruke hvilken som helst gitar, men at det er noen pickups som passer bedre til jazz enn andre...

Jeg vet ikke hva som passer til jazz, har ikke noe erfaring med å spille jazz, men har du kan jo prøve lese(google) om pickupene som står på den gitaren, det er vel seymour duncan jb som står ved broen, og et eller annet 59 ved halsen.

Lenke til kommentar
Kan du ikke være LITT mer positiv:)

Vel, jeg mente ikke å fremstå som noe annet enn positiv. Jeg klarer imidlertid ikke å svare mer spesifikt ut fra trådstarters spørsmål. For noen gitarister vil jazz-lyd være å rulle av tone-poten og noodle rundt med skinkespilling, for andre vil jazz-lyd være sylskarpe løp med steroidlyd. For hva er jazz? Kan du svare? Ikke jeg heller.

Lenke til kommentar

Du kan spille jazz på mye rart men, jazzgitarer har historisk sett vært hollow eller semi hollow body gitarer med ganske svake pickuper sett i forhold til det som er normalt i dag. Da snakker jeg om klassisk jazz og ikke de ørten underkategoriene som eksisterer, har sett folk spille jazz på både telecasterer og stratocaster men den varmen du får med en "ekte" jazz gitar får du ikke med ei svart bordfjøl fra ikea med emg pickuper i hvist du skjønner. Googler du litt så finner du at det er en del folk som har spillt jazz på modellen du henviser til og de ser ut til å være fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Du kan spille jazz på mye rart men, jazzgitarer har historisk sett vært hollow eller semi hollow body gitarer med ganske svake pickuper sett i forhold til det som er normalt i dag. Da snakker jeg om klassisk jazz og ikke de ørten underkategoriene som eksisterer, har sett folk spille jazz på både telecasterer og stratocaster men den varmen du får med en "ekte" jazz gitar får du ikke med ei svart bordfjøl fra ikea med emg pickuper i hvist du skjønner. Googler du litt så finner du at det er en del folk som har spillt jazz på modellen du henviser til og de ser ut til å være fornøyd med den.

Jeg tenkte akkurat om "varmen" som pickup ene på LTD produserer. Men jeg har aldri hørt om noen jass spilleren som bruker LTD guitarer, og derfor lurer jeg på om det er bare min opplevelse at gitaren passer godt for jass.

jeg trenger en universal gitar og synnes ikke at jeg får det hvis jeg kjøper stratocaster.

Det er mange år siden da jeg ikke har spilt, og kan godt si at jeg ikke har mye kunnskap om hvilken gitar bør velges.

Kanskje har dere noen forslag. Jeg vil gjerne bruke mellom 8000 og 12000kr på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...