Danny92 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg hamrer på musa mi, bruker tastaturet til å fly Blitt en vane, det funker mye bedre en at jeg ikke gjør noe Å? Du er klar over at Spacebar fyrer alle laser, og Ctrl+Spacebare fyrer alle torpedoer? Er bare og klikke på fire all weapons det Liker og konsetrere meg om og styre shipe med tastaturet og våpen med musa ^^ Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har spilt STO fra CB til nå OB, og er fortsatt litt smått i tvil om jeg kommer til å starte med selve spillet. For de som bare har erfaring fra OB, så kan jeg ikke si annet enn at spillet er "så" mye mer, men samtidig så er det mye som er både uferdig og svært problemfullt. Tenkte jeg skulle klarne opp i noen småting som jeg ser er nevnt i tråden slik at de som foreløpig er litt i tvil, kanskje får en litt bedre forståelse og bedre nytte av hva spillet har å tilby. Det kan virke litt tynt i begynnelsen, men det er nogenlunde dypt når man kommer inn i det. Først, levelcap er satt til 45. Dette ble endret nylig. I tillegg kan man ikke lenger tjene flere skillpoints når man har nådd cap. Du kan dermed bare tjene Boff points. Dette kom ut først i går, og har allerede skapt stor debatt (kilde). Personlig er jeg litt for/mot, da jeg ser begge sidene. Om man er fan av EvE, så kommer sikkert denne nyheten som spikern i kista. Muligheten til å kunne trene alt av skills var sikkert fristende for mange. Samtidig gjør de det lettere for seg selv å sette en posisjon for en ekspansjon, e.v.t. content patch. Personlig så er jeg skeptisk med mindre det ikke kommer noen form for respecc, da per dags dato det er meget vanskelig for selv de av oss som har spilt en stund å ta noe annet enn en synsende gjetning over hva som er strengt nødvendig og hva vi sikkert kan klare oss uten, avhengig av klasse og hva slags skip du er ute etter. Ranksystemet er satt slik: Ensign Lieutenant Lt. Commander Commander Captain Admiral/General Med unntak av de to første, så tjenes disse hver hele tiende level + 1. Dvs, du får rankup på 11, 21,31 og 41. I tillegg må man bruke en viss mengde skillpoints for å få ny rank. Det er en levelbar øverst på skjermen som forklarer det hele ned til detalj, de fleste har sikkert fått den med seg. Dermed vil ingen kunne hamstre skillpoints for å hoppe over enkelte skills man kanskje ikke ser nytten av. Tro meg, mye er nyttig, dessverre er det elendig forklart hva mye av det gjør. Det er lange tråder angående dette på STO forumet, så jeg gjengir ikke det her. Noe annet nevnt her i tråden var Bridge Officers (Boff). Disse er, i større grad enn dine egne skillpoints, hva som skiller ut et skip fra et annet. Vi kan gjerne kalle sammensetningen av de hva slags spec (WoW-term) du har for øyeblikket. Alle har 8 abilities, hvor halvparten er satt til space og den andre ground. Disse 8 er langt i fra særegne, dog sammensetningen kan variere stort. I OB er det derimot mye det samme, hvor kjønn og rase (for den som bryr seg) er det som skiller dem. Det som gjør det hele interessant er at du kan trene en officer ved hjelp av en annen, på sett og vis ved hjelp av "bruk og kast". Du erstatter da en(eller flere) abilities, slik at du kan få bort en ability du har to av. Disse låses så opp etterhvert som du gir Boffene en forfremmelse. Boffs har dermed INGEN verdens ting å si med din egen klasse. Din klasse avgjør i rommet svært lite. Det som er forskjellig er hva slags særegne abilities du SELV lærer. Disse er forskjellige fra de tre klassene, i tillegg til ett sett med generelle abilities som alle lærer. Jeg så en post med en oversikt over de abilities vi kjenner til, men for øyeblikket så gjemmer den seg. Boffsene sine skills er noe som også er nevnt. Det er verdt å merke at poeng i disse ikke gjør det mange tror. Setter du poeng i disse så øker du ikke skade/effektivitet, du senker cooldownen på abilitien. High Yield Torpedo 1, som veldig mange har på en eller annen Tactical Boff, går ned til 30sec CD med 9 poeng investert. Ikke noe annet. Noe annet jeg vet mange sliter med er at de har gitt Boffene sine en forfremmelse, og låst opp et nytt sett (tier) med abilities som de så gjerne vil bruke. Det er slik at man ikke automatisk får tilgang til disse. Hvert skip har et gitt antall posisjoner du kan ha Boffs i, i likhet med f.eks våpen. Avhengig av hvilket type skip så varierer disse i hvilke type posisjoner som er spesifisert for denne skipstypen. Et science skip har plass til flere science boffs enn cruiser og escort, og de har igjen plass til flere engineer og tactical. Det som også kommer inn her er hva slags RANK disse posisjonene har. Dette er ikke like lett og se og krever litt prøving. I likhet med at abilitiene til boffs bare kan åpnes opp om boffen er forfremmet nok, så kan disse abilitiene bare brukes om en posisjon har samme rank. Alle posisjoner er basis rank ensign, men skal du bruke en ability som krever Lieutenant for å låses opp, så må posisjonen på skipet ha den samme ranken. Dette varierer med hva slags tier skipet er. Som Lieutenant har du et tier 1 skip, med ett stykk Lieutenant posisjon. Etterhvert som du får ny rank og nye skip vil dette bli flere, hvilke som er hva er avhengig av skipstype. For å gjøre det hele enklere (gud bedre så tungvint jeg har forklart det), sjekk ut denne lekre saken. Legend er til venstre! (STORT BILDE) Personlig så kommer jeg til etter mye eksperimentering, om jeg faktiskt begynner med selve spillet, spille en science karakter på et science skip. Grunnen er enkel, jeg liker nemlig valgmulighetene. I tillegg at klassevalget gir meg mange muligheter alene, så er kombinasjonen for skipskamp utmerket. En debuffer med et enormt arsenal å spille på, i tillegg til en svært god PvPer. Litt for god for øyeblikket, lukter nerf lang vei. At de har uten tvil de desiderst stiligste skipene til et godt stykke ut i spillet skader heller ikke Om noen skulle se meg online så går jeg under Raebman. PS: Om noen lurer på hvorfor de i chatten heter (i mitt tilfelle) Raebman@somethingsomething, så er det etter @ brukernavnet for kontoen din. Hvorfor i huleste cryptic har bevist valgt å vise dette til alle du chatter med må fuglarna vite. Om du har som meg valgt et karakternavn som er det samme som brukernavnet på kontoen, så kan det være en fordel å tenke seg om før spillet går live Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Takk @bamsefar, flott at noen gidder å ta seg tid til å skrive litt om spillet. Er selv litt usikker på om jeg fortsetter etter OB, er egentlig ganske fornøyd med EVE for øyeblikket, noe jeg har vært i en god stund nå. Så dette hysteriet rundt skillcappen som ble introdusert for ikke så lenge siden (Link), så ble jeg enda litt mer skeptisk, men så lenge de legger til muligheten for å respecce så er jeg fornøyd, noe som er bekreftet at er på vei: Link. Dog så er spørsmålet hvordan respec systemet blir, har også vært flere person som er "redd" for at Cryptic skal ta seg betalt for respecs, via storen sin eller lignende, og det er ikke jeg noe fan av heller egentlig. Men vi får se, dog skulle ønske ting som dette ble klargjort litt tidligere, vil ikke si slike drastiske forandringer akkurat er bra like før release. Og hadde det ikke vært for at dette dukket opp nå, så hadde jeg vel allerede hatt bestilt spillet, men nå holder jeg heller litt ann, er fortsatt 5 dager igjen så vi får se. Endret 20. januar 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Se der, var ikke klar over at respeccs var på vei! Vel, det hjelper endel på mitt valg, og det var vel egentlig logisk at det var på vei. Jeg tviler på at Cryptic kommer til å ta penger for respeccs, det ville i så fall drive bort de fleste "normale" spillere. Spørsmålet blir heller om det tar betalt ved hjelp av energy (ingame valuta) eller merits. Det er enormt mange som sliter med å skaffe seg penger, da det typiske "grinde" aspektet er til dels borte. Personlig så har jeg rundet 1mill energy takket være den helt vanvittige overprisingen på exchange (auksjonshuset). Begge kan nok være en smule vanskelig å skaffe i store kvanta i begynnelsen av live, i alle fall om man går inn for å levle Boffsene sine. Det koster en god slump merits om man skal gi disse forfremmelse og i tillegg eksperimenterer litt. Jeg har vel allerede bestemt meg for at spillet er bra nok for en sjanse, det jeg er skeptisk til er det sosiale aspektet. Instanser over alt gir deg ikke følelsen av noe stort, og fellesområdene er skuffende. Exchange er svært mangelfull i forhold til andre store MMO, og selv om jeg ikke forventer at alt skal være på plass ved live eller sen beta, så er det ikke SÅ vanskelig å ta blåkopi av veletablerte systemer andre MMO har implementert. Glemte å nevne noe i natt da jeg skrev forrige post, det var noen som lurte på hvor du finner våpen bedre enn Mk II. Det kommer sikkert ikke som en overraskelse at bedre våpen og annet utstyr finner man i sektorer med høy lvl. Jeg har glemt av hva sektorblokken heter, men den inneholder blant annet Hromi sektoren og er rett over Klingon sitt territorium. Deep Space Encounter (dvs enemy contact) i disse områdene er høy lvl og når de dropper noe, så vil det være noe brukende. Der hvor du finner det beste utstyret er derimot i fleet actions. Og her kommer et stort minuspoeng med spillet inn, i alle fall for min egen del. Den høyeste space fleet action før capen ble løftet i dagens patch,(ground fleet action var bugget så vidt meg bekjent, har ikke prøvd dagens patch) gir meget bruktbart utstyr. Fleet actions for de som ikke har spilt disse er store slag med opptil 20 andre spillere i rom eller på bakken, hvor man må samarbeide for å ta visse mål. Problemet ligger i at man ikke blir direkte belønnet utover første gangen da man som ofte har et mission. Det som derimot skjer er at man blir ranket etter hvor mye skade man har gjort, og de topp 5 (av maks 20) får en belønning når sistemålet er nådd. Karen på førsteplass får ett blått item av svært god standard, mens de neste 4 får et grønt item av ok standard. De resterende får nada med mindre de ikke har fått noe fra skipene man har drept. Problemet er at selv om systemet vistnok skal være round robin, så er det slik at den som har gjort mest skade på et gitt skip får itemet. Om du da har et science skip og har stått i bakgrunnen og bare vært debuffer, reparert eller generelt gjort lite skade, så får du ingenting ut av det. Problemet kommer når folk innser dette og blir svært kyniske. I stedet for å samarbeide så blir det til at man nekter å fly inn i en gruppe fiendtlige skip (da førstemann ofte blir skutt i fillebiter), ikke reparerer hverandre og generelt bare sitter å venter på at skjoldene skal droppe slik at man kan få inn en salve Quantum torpedoes ved riktig tidspunkt. Her gjør jeg meg selv mest sannsynelig en bjørnetjeneste, men pytt: Enda værre er at nevnte fleet action som i alle fall var høyeste lvl fleet action tilgjengelig i rommet før patchen, har på et tidspunkt et asteroidebelte med automatiserte turrets som skal ødelegges. Disse dukker derimot opp FØR man får objectives på de, og respawner kontinuerlig. Dermed så lønner det seg at å unngå hovedgruppen og bare skyte ned disse for garantert topp 1 om du er alene om det. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har gjort dette selv to ganger for å teste, i tillegg til ønske om litt bedre utstyr. Man skulle tro det ikke skader, men det ødelegger hele poenget med fleet actions, i tillegg til at systemet generelt belønner escorts som bare går inn for å denge mest mulig. De siste dagene tok dette helt av, og jeg opplevde flere ganger at det var opptil 15 stykker (av 20) som holdt på i en evig slosskamp. Jepp, da får man oppnådd mye :S Jeg skal likevel fortsette å gi det en sjanse, jeg er en for stor trekkie til å gjøre noe annet! Om noen har en nogenlunde oppegående fleet med voksne modne mennesker som for øyeblikket spiller for pure fun, så kan jeg være interessert. Ta kontakt ingame (Raebman) eller på PM! PS: Når dere kommer til sluttmissionet rundt storyen om ambassadøren P'vat (eller noe i den duren) og møte Guardian of Forever så får man valget mellom 4 veldig gode blå items. Gjør dere selv en tjeneste, velg motoren. Alt annet blir veldig kjapt byttet ut! EDIT: Å fatte meg i korthet er åpenbart ikke et karaktertrekk, fyttigrisen for en post Endret 21. januar 2010 av bamsefar Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Fatter ikke hvorfor folk ble sure over pointcap. Dette er jo helt vanelig innen nesten alt av rpg spill, er derfor å dele ut skill points er så viktig å tenke deg om. Tror dette kommer fra WOW folk som er vant til å kunne maxe ut skills. Fatter heller ikke hvorfor de skal gi muligheten å respec. Igjen, dette er noe som har dukket opp takket til WoW og deres unge brukere. Buu huuu, jeg gjorde feil og vil ikke ta ansvar for mine valg! Endret 21. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja jeg ble også litt avventende da jeg fikk vite om denne forandringen. Kun tre char slots og begrenset med skillpoints. Hvis jeg skal si meg fornøyd så bør de øke til flere char slots(6 burde kanskje være passelig) og at man kan respecce for in game money, da er det greit. Jeg er ikke tilhenger av å måtte bruke ekte penger for å respecce, man betaler da tross alt for spillet + månedlig avgift og det burde være nok. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det ER jo beta. Jeg tipper det skal være 3 characters pr server. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Fatter ikke hvorfor folk ble sure over pointcap. Dette er jo helt vanelig innen nesten alt av rpg spill, er derfor å dele ut skill points er så viktig å tenke deg om. Tror dette kommer fra WOW folk som er vant til å kunne maxe ut skills. Fatter heller ikke hvorfor de skal gi muligheten å respec. Igjen, dette er noe som har dukket opp takket til WoW og deres unge brukere. Buu huuu, jeg gjorde feil og vil ikke ta ansvar for mine valg! Det du skriver er ikke rett, i wow kan du kun makse ut skills i 1 av 3 threes. Det man kunne gjøre i STO før denne forandringen var at man kunne makse ut absolutt alle skill points til slutt. Hvis wow hadde vært slik hadde man fått super karakterer. Det ER jo beta. Jeg tipper det skal være 3 characters pr server. Det blir bare en server, det er bekreftet. Men siden de bruker mye instancing så deles man inn i cluster servere allt etter hvilken instance man er i. Så man får bare 3 slots å lage karakterer i. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er nok mer tenkelig at de største skrikene kommer fra de som tar spillingen til et nytt nivå og lever og ånder for spillet! De som dermed faktisk bruker svært så mye tid på å makse ut alt. Det er viden kjent at de som skriker høyest er i mindretall, de som er godt fornøyde holder som regel kjeft. Forsåvidt har man aldri kunne maxe ut skills i WoW! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har de bekreftet at det blir bare 3 characters ved release? For meg virker det mer som et beta løysning siden det er jo bare 3 classes vi kan velge og. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er bekreftet, kilde har jeg derimot ikke for hånden. Du vil få 2 når du starter spillet, en tredje når du når lvl 6 (muligens lvl 5 nå som dette er starterlvlen til klingons) og låser opp klingons. Personlig ser jeg ikke problemet med så få karakterer, foruten klassevalget som har veldig lite å si utenom selve klasseferdighetene som låses opp nå og da, så har alle mulighet til å være alt, spesielt nå etter at respeccs er et faktum. Om du derimot mener 3 er for få så får du kjøpe et livstidsabonnement, da får du nemlig 2 til Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Fatter ikke hvorfor folk ble sure over pointcap. Dette er jo helt vanelig innen nesten alt av rpg spill, er derfor å dele ut skill points er så viktig å tenke deg om. Tror dette kommer fra WOW folk som er vant til å kunne maxe ut skills. Fatter heller ikke hvorfor de skal gi muligheten å respec. Igjen, dette er noe som har dukket opp takket til WoW og deres unge brukere. Buu huuu, jeg gjorde feil og vil ikke ta ansvar for mine valg! Altså greie var jo at "unlimted skillpoints" har vært del av spillet en stund, og har blitt sagt av devs at det er slik det skal være (slik jeg har forstått det?), mens plutselig her om dagen så ble det gjort om, noe som såklart vil lage opptøyer. Nå er det en stund siden jeg har spilt WoW, men kan ikke huske noe om å maxe alle skills der akkurat, men EVE derimot, der har du muligheten til det, dog såklart det vil ta noen par år, jeg selv liker bare tanken på at jeg kan gjøre det jeg selv vil, til enhver tid. Det med respec, kan godt skjønne at "hardcore" folk kanskje misliker det, for det tar jo bort faren for å gjøre feil, siden du bare kan respecce, men jeg selv vil helst ikke bli straffet for en feil jeg gjorde i starten av spillet, som kanskje forhindre meg fra å fly et skip jeg gjerne vil fly etter at jeg har nådd siste level f.eks. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Avidgamer skal gi deg et godt eksempel på hvorfor det ikke er bra at man ikke kan makse skills. La oss si at du har spillt en stund og kommet til Admiral rank 5 og dermed har brukt opp dine skillpoints, allt er bare fryd og gammen og du cruiser rundt. Så får du en ny item som du kan equippe i dit maks rank Escort ship, men så oppdager du at for å kunne bruke den må du ha plassert skillpoints for å kunne bruke den. For å løse dette må du da respecce hvis du vil bruke den, ok det koster i tillegg ekte penger. Er du fremdeles fornøyd? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Avidgamer skal gi deg et godt eksempel på hvorfor det ikke er bra at man ikke kan makse skills. La oss si at du har spillt en stund og kommet til Admiral rank 5 og dermed har brukt opp dine skillpoints, allt er bare fryd og gammen og du cruiser rundt. Så får du en ny item som du kan equippe i dit maks rank Escort ship, men så oppdager du at for å kunne bruke den må du ha plassert skillpoints for å kunne bruke den. For å løse dette må du da respecce hvis du vil bruke den, ok det koster i tillegg ekte penger. Er du fremdeles fornøyd? Ja. Du kan jo nemmelig se hele skill tree. Så det krever ikke mye å planlegge ditt karriere. Om det er noe du ikke kan bruke er det pga dårlig planlegging. Dessuten vil det også gi forskjellige builds på spillere isteden for at alle er kloner. Jeg er old school, sånn er det bare. Jeg lærer av feil, og det er sånn livet også. Spill var slik før helt til alt måtte bli dummet ned så vannvittig mye. Du kan alltid lage ny character og velge en annen rettning. Spill som f.eks Diablo II og andre arpg har heller ikke respec, og er også bygget med begrenset antall poeng. Manglet du 1 poeng i en skill for å ha en item på deg så...ja...synd. Kan tenke meg at Diablo III blir full klaging og gråting fra alle WoW spiller at de ikke kan respec. Endret 21. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg ville ha respec eller makse skills av to enkle grunner: - Respec: Jeg gir blaffen i hva jeg velger. Om jeg ikke har nok skillpoints i en viss skill for å fly skipet jeg vil ha er det bare å endre skillpointsene mine. Det er en altfor billig løsning og fjerner hele RPG-biten. Hvorfor ha skillpoints i første omgang om vi enkelt og greit kan redigere dem som man vil? - Makse: Som det er nå har vi kun tre klasser å velge mellom. Det er langt mindre enn jeg har sett i noe annet MMO noensinne, men til gjengjeld har vi enorme skilltree's vi kan leke med. Det gjør at alle Enginner's blir forskjelllige, alle Tactician's er forskjellige osv. For å ta et eksempel. I LotRO hadde vi fem klasser til hobbitene, og vi fikk skills automatisk når vi gikk opp i level (og kjøpe dem hos treneren). Det gjorde at alle Hobbit Hunter var identiske, alle Hobbit Guardian er identiske og så videre. Hadde vi hatt skilltree som i STO ville vi hatt noen Guardians med en rekke skills for sverd og skjold, noen med en rekke skills for to-håndsøkser og så videre. I stedet for Hobbit Guardian, Hobbit Champion og Hobbit Warden ville vi hatt én klasse som utviklet seg i forskjellig retning basert på spilleren. Vi kunne ikke hatt en med tohåndsøks i solo, og løpt hjem og skiftet skills til sverd og øks når vi skulle i grupper. Vi måtte ha levd med valget vårt. Edit: Ble kanskje litt rotete, men dere skjønner poenget. Hadde vi kunne tatt respec ville vi ha skiftet skills. Hadde vi makset skills hadde vi bare skiftet underklasse. Endret 21. januar 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Du refererer hele tiden til wow hva har det med dette spillet å gjøre? Uansett, jeg kan leve med at det er en skill cap hvis man kan respecce for in game credits. Men hvis man må betale ekte penger for en respec så er det nok flere enn meg som ikke vil like det. Når du har et begrenset antall skill points så blir det som du sier at man må fokusere på det som passer, f.eks Cruiser skip og space combat osv. Vil du senere bruke et Scientific skip så kan du det, men du vil bli mye mindre effektiv i dette skipet. I tillegg så har man skill poeng for ground combat, skal man være god der vil space combat lide eller vice versa. I tillegg vil man være en god solo spiller så vil man være mindre effektiv i gruppe fordi man ikke kan fylle ut nok skill points til å bli bra i flere roller. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Husker det ble mye mas om dette i LotRO. Minstrels var bra i grupper, men litt kjedelige solo. Resultatet ble flere offensive skills, og vi fikk etterhvert Rune-master i tillegg som healer-klasse. Klassene nå er ganskje ulike de originale. Nå er de bare små variasjoner av samme klasse. Det er en av grunnene til hvorfor jeg gikk lei. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Må si ting ble bedre med updaten som kom igår/idag, likte spesielt grafikken til scanneren, samt at den viser i hvilken retning du finner tinga du kan scanne. UIet fikk også en liten overhaling ser jeg, så det er godt. Merker det "klør" litt etter å pre-ordre nå. Har ikke hatt noen forventninger til spillet, og selv om det har sine sider som jeg misliker, blant annet litt for mye loading/instancer, så er jeg litt overrasket over spillet, spesielt space combat, syns det er ganske så artig, selv om skytning bare innebærer å spamme spaceknappen så og si, så har du faktorene med at du kan fininnstille angrepskraft, skjold, fart osv... som gjør det hele litt mer spennende, dog skulle ønske vi kunne bevege oss i 360 grader. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 *snip* Du har forsåvidt rett at vi ser hele skilltreet, men resten av svaret ditt får meg til å undre på om du rir på en høy hest av prinsipp, eller om vi spiller samme spill. Skilltreet er nemlig svært vagt og diffust, og det er svært lite som skriker "må ha" skills. Om problemstillingen til Nitrius hadde vært reel, så hadde det vært dramaskrik fra ende til annen fra mindre erfarne spillere om at de må grinde skillpoints i X antall dager på høyere level for å gjøre ditt og datt - som kunne vært unngått med bedre forklaring og dermed planlegging. Beklager, men STO er ikke et veldig hardcore spill, det har heller aldri vært forsøkt maskerert som det. Det er ikke EvE, selv om jeg ser at mange vil at det skal være det, bare i et Star Trek univers! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) @bamsefar, du hadde spilt i CB også, var det ikke slik? Var det level cap der også? Evt. har du vært høyere enn level 16? Klar over at level cappen er fjernet i OB nå, men jeg har ikke noe mulighet til å komme meg særlig høyt, har heller ikke lyst til å spoile så alt for mye av spillet. Derimot, om du har kommet deg lengre, lyst til å fortelle litt om hvordan spillet utfolder seg videre? Prøvd PvP? Hva syns du om det f.eks? Edit: Så sant du ikke har noe erfaring fra høyre level/rank i spillet så kan du bare overse posten min, dog fortell gjerne hva du syns om PvP, har ikke fått prøvd det selv enda, vet ikke om man må bli en vis level først, værtfall så har PvP Queue vinduet aldri vist noen kamper for min del, alltid vært om til nå. Evt. andre her, bare å svare vis du kan =) Endret 21. januar 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå