Gå til innhold

Star Trek Online - Samletråd

Anbefalte innlegg

Spillet utfolder seg i følge Cryptic 60% i rommet, mens de resterende 40% på bakken. Personlig så føles det vel ut som det er enda mer i rommet, men det er fordi de fleste bakkemissions som ikke er en del av en episode (dvs et skikkelig mission) er ofte en eller annen random planet hvor det enten er en stein, livsform eller et annet objekt du springer rundt og skanner. Rimelig kjedelig og det tar liten tid.

PvP:

For øyeblikket har man KvF og KvK, men om ikke alt for lenge får vi FvF gjennom en patch. Når/hva slags planer de har for Borg når det kommer til PvP har jeg ikke hørt noe om, så Dragen må gjerne utdype.

TorsteinP:

Laggen du opplever er rett og slett pga stor pågang, og det er ofte ekstra ille i de områder hvor det som oftest er en haug med folk i hver instanse, dvs Starbase 1, DS9 o.l. Det blir ekstra ille når primetime Europa og USA krysser hverandre, noe som tok helt av i går kveld med lang kø som du opplevde selv :p

STO kjører for en eller annen grunn skjermkort rimelig hardt, som jeg har nevnt tidligere i tråden så er det en haug med folk som har fått store problemer p.g.a varme når de har spilt. Du retter dette enkelt ved selv å sette en FPS cap. For min del så hjalp det ikke å bare sette på V-sync, så kommandoen du skriver i chatten er /fpsmax 60 (f.eks)

Har karret meg opp på Captain 4, og flyr rundt i min Destiny Science Vessel. Har det egentlig som plommen i egget, men merker at spillet er langt mer.. ensomt, enn jeg er vant med i fra andre MMO. Er vel på tide å skaffe seg en fleet, men med kveldsjobbing så er det litt problem om man vil være litt aktiv. Og ikke minst, de hersens tidsforskjellene da! :p

Edit: Skulle noen se U.S.S Norway komme opp på siden av dem så er det bare å rope ut ;)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det kunne misforstås. Det var ikke at det var mangel på folk jeg mente, jeg siktet heller til at p.g.a instanseringen at og at dermed chatten er den eneste ordentlige følelsen av noe stort. Mye det samme som jeg følte i Conan, men der holdt jeg ut mye p.g.a guilden jeg var i.

Noe jeg har funnet rart var at i CB og OB så langt det var der, så ble jeg hyppig gruppert med andre når jeg gjorde missions. Nå i live har dette skjedd under 5 ganger, så få ganger at jeg har problemer med å telle det faktisk. Jeg har sjekket innstillingene, og jeg er åpen som en sil, men akk nei. Ikke har jeg levlet fra hurven heller, utenom nå i helgen har jeg fått spille kanskje 15 timer totalt siden headstart forrige helg.

Lenke til kommentar
allods onine er temmelig bra, om du liker WoW, men vil ikke spille WoW. Er med i beta, er et ganske lovande spill, har en del kule funksjoner.

Definitivt! Og det spillet har som gjør det så mye bedre enn WoW, er at det ikke er simplifisert til det ugjenkjennelige for å tiltrekke unger :yes:

Pluss Astral Ship Combat, Kommunistisk steampunk-stil, 28 forskjellige archetypes og 999,999+ forskjellige character builds, og rasen "Arisen" (egyptisk-influert cyborg/necron undeads)

Just sayin'

Lenke til kommentar

Er enig med Døgnvill. Ta WoW-sakene deres i WoW-trådene, takk.

Ontopic:

Var med i betaen til Star Trek Online. Var skikkelig digg å spille da, med en MASSE skills/abilities.

Var en Lt.Commander lvl 16 da jeg sluttet å spille. Spillet var utrolig bra, spesielt flåte-slagene. Med det rette utstyret kunne du ta ut en god del skip alene. Var ihvertfall det jeg fikk ut av det Science Vessel kunne gjøre. Tyken's Rift FTW.

Har ikke prøvd ut de andre klassene, siden jeg likte Science Vessel alt for godt. Men, ut i fra det jeg har sett, så er dette spillet definitivt verdt pengene.

Uansett.. Var det ikke for at jeg spiller et annet spill for tiden, ville jeg kjøpt opp spillet, og spilt det.

Lenke til kommentar

Jeg var med i open beta og elsket dette spillet, men siden da har jeg fått spille to, tre ganger. Seriøt. Som regel laster jeg ned en patch (og vi snakker 200+ MB fra en ufattelig treg server daglig), eller jeg blir disconnected etter to, tre sekunder fra jeg logger inn. Om jeg for en gangs skyld klarer å holde meg logget inn går det bra ganske lenge, men kan bli sparket ut når som helst uten grunn pga bugs. Begynner å bli rimelig lei...

Lenke til kommentar

Jeg opplever få problemer, patchene går lynkjapt å laste ned, og spillet er det mest stabile mmo jeg har opplevd fra start av.

Og jeg har prøvd flere fra starten av fra før(Lotro, Aoc + fra starten av hver expansion til wow, og TBC var langt fra stabil i starten)).

Har du satt proxy til europa Crow?

Har hørt om andre som har hatt problemer med dette, jeg har ihvertfall ikke rørt noen instillinger og allt funker bra.

Har også hørt om folk som har problemer lignende det du beskriver, da har det som regel vært relatert til internett leverandøren deres.

Funker ihvertfall bra med Adsl fra Telenor.

Edit:

Det tok ca 3 minutter å gjøre unna dagens patch.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Best å vente hvertfall et halvt år etter release av en ny MMORPG. Da er mye startbalansering gjort ferdig, og mange bugs fjernet. Pluss man slipper laghelvetet de første dagene når alle spillerne er i samme område.

Husker hvor jeg sleit med patchinga til Age of Conan rett etter release, et eller annet failet bestandig så jeg måtte laste ned 8-900MB på nytt igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg har avinstallert hele driten og sagt opp kontoen. Synd jeg betalte for seks måneder i et svakt øyeblikk da det faktisk funket, men dette holder ikke. :(

Har du sett på forumet etter en løsning? Jeg har ikke hørt noen ting om de problemene du nevner, rare greier.

Lenke til kommentar
Jeg var med i open beta og elsket dette spillet, men siden da har jeg fått spille to, tre ganger. Seriøt. Som regel laster jeg ned en patch (og vi snakker 200+ MB fra en ufattelig treg server daglig), eller jeg blir disconnected etter to, tre sekunder fra jeg logger inn. Om jeg for en gangs skyld klarer å holde meg logget inn går det bra ganske lenge, men kan bli sparket ut når som helst uten grunn pga bugs. Begynner å bli rimelig lei...

Vet ikke om det vil hjelpe, men har du prøvd å slå av Firewall for en stund for å se om det blir noen forskjell?

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe galt i å prøve å få han til å installere det på nytt?

I og med at spillet fungerer omentrent feilfritt hos meg på to forskjellige maskiner(Laptop og stasjonær maskin) så prøver jeg bare å foreslå noe som kan hjelpe.

Han har jo kjøpt spilletid for 6 måneder, når du sier opp gjør du bare at de ikke trekker kortet ditt på nytt når spilletiden går ut.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Jeg blir GAL, gal I say! Herregud denne spammingen fra "gold"sellers! Som om ikke det var nok så får vi jo alle sammen mails i tillegg!

Har nådd Adm 3 nå, skal til å begynne med alt som kom i går. Håper det ikke går FOR lenge før det kommer mer innhold, kjenner det er litt for tynt for min smak :p

Dere som spiller, kjører dere solo eller er dere i en fleet? :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg blir GAL, gal I say! Herregud denne spammingen fra "gold"sellers! Som om ikke det var nok så får vi jo alle sammen mails i tillegg!

Har nådd Adm 3 nå, skal til å begynne med alt som kom i går. Håper det ikke går FOR lenge før det kommer mer innhold, kjenner det er litt for tynt for min smak :p

Dere som spiller, kjører dere solo eller er dere i en fleet? :whistle:

STO har ikke Gold som ingame currency, så litt fail? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...