Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Hei, jeg har to harddisker, nr 1 og nr 2. Nr 1 hadde XP installert og mange spill og programmer. Men plutselig en dag sluttet XP å virke. Derfor formaterte jeg nr 2 og installerte Windows 7 på den. Men nå kan jeg ikke spille noen av spillene på nr 1 gjennom operativsystemet på nr 2... For eksempel kan jeg ikke spille spillene på Steam som er installert på nr 1,fordi Steam ikke kan startes. Dette gjelder mange programmer og spill. Hva er galt? Er er det noe jeg kan gjøre? EDIT: Når jeg starter Steam på nr 1 så står det Steam.exe (main exception): Unable to write to the current Steam application folder.Please move Steam to a folder where you have write privileges. Endret 13. januar 2010 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Du må nok innstallere spillene på nytt i det nye OS'et. Husk å ta en kopi av lagrede spill etc. Lenke til kommentar
Foereaper Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Noen spill krever at de er registrert i registeret, eller har filer installert på XP HDD'en som kreves at ligger ett annet sted. Du kan høyreklikke på steam og kjøre som administrator, funker på noen spill. Du kan også kopiere over steam mappa fra XP til Win7 HDD'en, og det skulle fungere glatt. EDIT: Steam.exe (main exception): Unable to write to the current Steam application folder. Please move Steam to a folder where you have write privileges. 1. Finn Steam mappa 2. Høyreklikk og velg Egenskaper 3. Velg tabben Sikkerhet 4. Velg din brukerprofil og klikk på Rediger 5. Kryss av det du trenger, og lagre settingene Hvis ikke det funker, kopier over Steam mappa til Win7 HDD'en. Endret 13. januar 2010 av Foereaper Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Men det nye OSet er på nr 2 og den er bare 40gb stor. Holder det å installere det på nytt på nr 1? Lenke til kommentar
Foereaper Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Ja, du kan installere det på HDD Nr. 1, så lenge du gjør det ut ifra Win7 OS'et, men annbefaler å prøve det jeg sa i forrige post Endret 13. januar 2010 av Foereaper Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ok takk for raske svar! Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Steam skal nå fungere uansett hva du gjør omtrent. Jeg har steam instalert på program disken min. Reinstalerer jeg xp eller kjører win 7 så fungerer det samme hva. Lenke til kommentar
Foereaper Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis han ikke har read/write access på den andre harddisken, som mest sansynlig har arvet accessen fra XP brukeren, så kan det føre til noen få problemer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå