fredderen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Et "golden hour" bilde. Er ikke helt hundre prosent fornøyd, men det er jo ikke et stygt bilde heller. Slakt er alltid koselig, da man lærer Hvilket utsnitt funker best? 30 sek iso 320 blender 9 eller 8 Lee Gnd 0.9 Edit: Endret tittel Endret 13. januar 2010 av fredderen Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Litt mørkt under solnedgangen? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Litt mørkt under solnedgangen? Dette er etter solnedgangen Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Der lyset stikker opp mener jeg Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Der lyset stikker opp mener jeg Åja, det er det graderte gråtone filteret som hjelper å kontrolere eksponeringen så det ikke blir utbrente områder ... Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Noe av det tøffeste jeg har sett, men fargene virker altfor skarpe i horisonten! Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Andre bildet best, fordi det ikke har for skarpe farger i horisonten. Veldig kult med sporene som leder øynene inn i bildet, men skogen ble nok for mørk... Lenke til kommentar
Carny Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer. Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer.Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Hmm, ingen av disse er vel kvadratiske? Forresten, så lurer jeg på om jeg ville hatt litt mindre blender, og ikke så lang lukker Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer.Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Iso er kjørt opp så mye pågrunn av at jeg ikke har selvutløser, lengste eksponeringstid på 5D Mark II er 30 sek på manuell. Så uten så høy iso hadde det blitt mørkt... Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer.Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Hmm, ingen av disse er vel kvadratiske? Forresten, så lurer jeg på om jeg ville hatt litt mindre blender, og ikke så lang lukker Det ville jo gått utover den helhetlige skarpheten i bildet, noe jeg ikke ville tillat meg. Jeg er av den oppfattning av landskap skal skytes på f/8-f/22... Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Det ville jo gått utover den helhetlige skarpheten i bildet, Eller dybdeskarpheten som mange også kaller det (smartass ) Vei ikke helt hvem av de jeg liker best. Det stående blir roligere da det ikke "tipper" så mye men mister mye av himmelen og sporene i snøen blir ikke like fine. Tror jeg liker det Liggende best. Endret 13. januar 2010 av Phaser_ Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer.Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Hmm, ingen av disse er vel kvadratiske? Forresten, så lurer jeg på om jeg ville hatt litt mindre blender, og ikke så lang lukker Det ville jo gått utover den helhetlige skarpheten i bildet, noe jeg ikke ville tillat meg. Jeg er av den oppfattning av landskap skal skytes på f/8-f/22... Altså.. Mindre blender, da mener jeg høyere blendertall, bare så du vet det. Mindre tall er større blender... Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kvadratiske ga mer ro for min del, men begge fungerer.Skjønner ikke hvorfor du har kjørt opp ISO så mye. Hmm, ingen av disse er vel kvadratiske? Forresten, så lurer jeg på om jeg ville hatt litt mindre blender, og ikke så lang lukker Det ville jo gått utover den helhetlige skarpheten i bildet, noe jeg ikke ville tillat meg. Jeg er av den oppfattning av landskap skal skytes på f/8-f/22... Altså.. Mindre blender, da mener jeg høyere blendertall, bare så du vet det. Mindre tall er større blender... Og hvor kommer da det med "ikke så lang lukker" inn i bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå