Olum Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Øyafestivalen er en veteran innen festival-Norge og har holdt det gående siden 1999. Den tar sted i Middelalderparken i Oslo fra 10.-14. august. Link til hjemmesiden Artister: Altaar Big Boi (US) CCTV Converge (US) Cymbals Eat Guitars (US) The Gaslight Anthem (US) Iggy & The Stooges (US) Invasion (UK) John Olav Nilsen og Gjengen LidoLido Lindstrøm & Christabelle Major Lazer (JM/US/UK) Navigators Obliteration Pavement (US) Serena Maneesh Surfer Blood (US) Festivalpass+billett koster 2000kr. Dette er ganske dyrt, men dette er en festival jeg anbefaler alle å ta turen innom. Endret 13. januar 2010 av Olum Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er alt fem-seks band jeg kunne tenkt meg å se, og spesielt Cymbals Eat Guitars. Øya 09 var jo strålende, utenom regnet på onsdagen og lørdagen (spesielt lørdagen), så jeg tror jeg tar en tur hvis lommeboka tillater det. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Haha, det plutselige ekstremregnet i fjor ødela den dagen totalt. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Øya er alltid en vinner, selv om det begynner å bli litt vel mye scener og folk på et lite område nå. Jeg er superfan av bookingen deres, altså, og så lenge de booker noen fra distriket mitt, kommer jeg uansett via presseordningene. Niice. Krysse fingra. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Det har da vært 4 scener de siste årene+teltet helt i enden. Eneste ekstra scene i fjor var Juvenile-scena i skateparken. Endret 14. januar 2010 av Olum Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Haha, det plutselige ekstremregnet i fjor ødela den dagen totalt. Neida, det var gøy! Hadde du ikke sydvest fra Sony Ericsson? Satser på å være frivillig i år også! (Frivilligregistrering på nettsiden åpnes "i slutten av januar".) Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ble så våt og jævlig på lørdagen at jeg ikke orka Röyksopp. Hadde også noe med mitt dårlige humør den dagen, fordi jeg droppet halve Crystal Castles-konserten for å vente på Beirut. Awesome avatar forresten, Überadri. Danger er konge. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Haha, det plutselige ekstremregnet i fjor ødela den dagen totalt. Neida, det var gøy! Hadde du ikke sydvest fra Sony Ericsson? Satser på å være frivillig i år også! (Frivilligregistrering på nettsiden åpnes "i slutten av januar".) Hadde ikke noe sydvest nei Jeg skal nok også jobbe frvillig i år også, men mistenker at jeg er bannlyst. I fjor ble jeg tatt for å drikke inne på området som mindreårig. De klippet båndet mitt og tok navnet mitt. Tror kanskje jeg jobber som vakt på Juvenile-scena istedet. Hva jobbet du som tidligere? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Har festivalpass for hele festivalen i år. Ser veldig fram til John Olav Nilsen og Gjengen, Big Boi og Navigators. Spesielt Navigators siden jeg elsket Richochets som garantert var en av norges mest undervurderte band. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 @khalif_of_kalif @Olum Jobbet som vakt ifjor hehe. Klippet ingen bånd da, var opptatt med å holde folk nede fra ruinene og passe på rullestolplattformer. I forfjor jobbet jeg på nedrigg, da trenger du bare å jobbe to dager etter festivalen (men til gjengjeld mye tyngre fysisk jobb). Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Det har da vært 4 scener de siste årene+teltet helt i enden. Eneste ekstra scene i fjor var Juvenile-scena i skateparken. Ja, jeg vet da det, men i 2004 var det bare tre scener, samt en del mindre publikummere, og jeg kan love deg det var en helt annen stemning der da. Nå flommer det jo over av folk samme hvor du snur deg, og spør du meg, synes jeg det er litt vel mye av det gode. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Vurderer å ta turen innom øya i år. Altaar er helt fantastisk bra. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Det har da vært 4 scener de siste årene+teltet helt i enden. Eneste ekstra scene i fjor var Juvenile-scena i skateparken. Ja, jeg vet da det, men i 2004 var det bare tre scener, samt en del mindre publikummere, og jeg kan love deg det var en helt annen stemning der da. Nå flommer det jo over av folk samme hvor du snur deg, og spør du meg, synes jeg det er litt vel mye av det gode. Så langt tilbake aner jeg ikke hvordan det er Dette blir mitt 3. år der, men garantert ikke det siste. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hehe. Vel, jeg har vært på Øya siden 2004, og merker veldig godt at mye har forandret seg. Jeg er fortsatt innmari glad i den festivalen, og det skal mye til for at jeg ikke gidder å dra dit, men om de klemmer inn flere folk nå, går de over streken synes jeg. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sa de ikke at nå skal de ha færre folk inne på festivalområdet? Det ble grusomt trangt på lørdagen i fjor, og umulig å finne venner når alle hadde de samme plastikkdukene over seg Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sa de? Det fikk jeg ikke med meg, men det hadde virkelig vært helt vidunderlig. Det er nesten så jeg føler jeg må riste mennesker ut av klærne mine når jeg kommer hjem om kvelden, i tilfelle noen tilfeldigvis har blitt med. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Håper ikke jeg står foran en full idiot på enga-scena i år. I fjor så var det en full kødd som drev å slo meg i ryggen flere ganger på Band of Horses-konserten, så jævelig irriterende!!! Hadde faktisk ikke forventet Iggy Pop og The Stooges til øya. Blir herlig å få sett dem, bare for å se dem og han Iggy. Endret 17. januar 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Iggy blir stas. Selv om det vanligvis er mye jeg ikke har hørt før, så er det uansett koselig å se dem på Øya. Det er en grei liten festival. Man føler seg ikke så jævlig og sliten som man vanligvis er på f.eks. Hove og det at man kan stikke hjem og ta seg en god natts søvn mellom konsertdagene, er ganske digg. Jeg liker festivaler med camp også, men slik det er på Øya er også ganske digg. Hvordan er det med aldergrenser på klubb-Øya? Og må man betale ekstra for konsertene på klubbene om man har festivalpass? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Med festivalpass får du redusert pris på Øyanatt-konsertene. Aldersgrensen er avhengig av stedet, så noen steder har 18-årsgrense, mens andre har 20. Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Converge frister, men å betale 2000 bare for de blir litt mye for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå