Gå til innhold

Olympus e 520 eller e 450?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E520 er større og har betre grep, synest eg. E520 har biletstabilisering, nok E450 ikkje har.

Bortsett frå det er dei vel nokså like.

E520 har heller ikkje fokuslys, det har heller ikkje E450. For å få fokuslys må du sette på ein ekstra blits. F.eks. FL36R

SPesifikasjonane finn du på olympus.no

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt E-520 på grunn av bildestabilisatoren og større batteri. Det er kjekt med et lite kamera, men størrelsesforskjellen er ikke så stor at jeg ville prioritert det aspektet. Hvis lommen din er stor nok til å få plass til E-450 med objektiv, så går antakelig E-520 med objektiv også nedi den lommen.

Bortsett fra det jeg allerede har nevnt er det vel bare kunst-filtrene på E-450 som skiller de to kameraene. Det ville jeg ikke prioritert.

-trygve

Lenke til kommentar

Jeg trodde E-520 hadde fokuslys. Da må du vel opp til E-620 for å få det.

Selv om jeg selv har E-420 så vil jeg sterk advare mot kamerahus uten fokuslys.

Grunnen til at jeg selv ikke forlengs har kastet mitt hus i "søpla" er at jeg bare bruker den samme med manuell linse innendørs. Hadde jeg brukt en normal linse så vil fokuset bare "jage" fram og tilbake uten å komme noen vei; altså ubrukelig.

Lenke til kommentar

Ingen av Olympus sine speilreflekskamera (muligens med unntak av E-1) har dedikert fokuslys - de bruker stroboskopisk blits i stedet. Dette er dessverre ikke noen særlig god løsning. Blinkingen er irriterende, og jeg synes ikke det ser ut til å hjelpe så mye heller. På den annen side har jeg erfaring med at kamera stort sett finner fokus selv i dårlig lys, det tar bare litt lenger tid. En sjelden gang er det nødvendig med manuell fokus. Min vurdering er at mangel på fokuslys er et klart negativt trekk, men ikke avgjørende.

-trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...