Gå til innhold

Cod4MW2 rank resatt etter bluescreen

Anbefalte innlegg

Jeg satt og spilte MW2 med noen kompiser i går og så fikk jeg bluescreen.. Når jeg fyrte opp PCen igjen så var jeg vist første ranken.. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få fikset dette problemet og få tilbake ranken min?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem med meg.

Først kan du jo prøve dette (fra steam sin support side):

LOST MULTIPLAYER STATS OR RANK

If you have recently lost stats or rank in this game, you may be able to recover this information as outlined:

Go to the Steam folder and find the Modern Warfare 2 install folder

Default location: C:\Program Files\Steam\Steamapps\common\call of duty modern warfare 2\

Open the \players\ folder

The multiplayer profile is updated regularly as a .stat file and also includes a backup file.

All original profile files begin with md202ef8d and backup files will begin with md202ef8d.bak

Locate the profile and backup .stat files with the most recent "Date Modified" listed in Windows

Move the profile .stat file to a new location (Creating a new folder and placing it here should be fine)

Rename the backup .stat file and remove the ".bak" from the filename

Launch Steam and re-test this game.

--

Jeg fikk ikke dette til å funke men jeg kunne ha gjort noe feil da... Har lagd en Ticket om det og venter på svar. Kan si ifra hvis jeg får et svar som gir mening hvis det over ikke hjelper deg.

Lenke til kommentar
du gikk ned 1 rank eller tilbake til 1?

Gikk tilbake til rank 1. Var prestige 2 rank 48 egentlig

Samme problem med meg.

Først kan du jo prøve dette (fra steam sin support side):

LOST MULTIPLAYER STATS OR RANK

If you have recently lost stats or rank in this game, you may be able to recover this information as outlined:

Go to the Steam folder and find the Modern Warfare 2 install folder

Default location: C:\Program Files\Steam\Steamapps\common\call of duty modern warfare 2\

Open the \players\ folder

The multiplayer profile is updated regularly as a .stat file and also includes a backup file.

All original profile files begin with md202ef8d and backup files will begin with md202ef8d.bak

Locate the profile and backup .stat files with the most recent "Date Modified" listed in Windows

Move the profile .stat file to a new location (Creating a new folder and placing it here should be fine)

Rename the backup .stat file and remove the ".bak" from the filename

Launch Steam and re-test this game.

--

Jeg fikk ikke dette til å funke men jeg kunne ha gjort noe feil da... Har lagd en Ticket om det og venter på svar. Kan si ifra hvis jeg får et svar som gir mening hvis det over ikke hjelper deg.

Har prøvd dette, det funker ikke =/

Lenke til kommentar

Ok, funker ikke for meg heller :( Var 61 i 4.prestige.

Venter på svar fra steam support, kan poste svaret her når jeg får det. Si ifra hvis du får fiksa problemet da.. veldig irriterende dette her.

Edit:

Ja nå har jeg fått svar fra steam support, svaret er kort og greit akkurat det samme som står på steam support sin side allerede -.- Dette er det jeg kaller steam i ett nøtteskall når jeg skrev tydelig at jeg hadde alerede prøvd den løsningen.

Anyway quoter hele svaret her jeg

Hello <navn>,

Thank you for contacting Steam Support.

Please try the process outlined at the top of this guide to try recovering any lost ranks:

Title: Call of Duty: Modern Warfare 2

Link: http://support.steampowered.com/kb_article...=3991-EOAV-1596

Additionally, if using Vista or Windows 7, you may be able to recover a lost players folder with this process:

* Right click the \players\ folder and choose "Properties"

* Click the "Previous Versions" tab

* If you have previous versions of this folder available, select a version modified just before your stats reset, and then copy the original \players\ folder to your desktop

* Delete the contents of the current \players\ folder and copy the files from the desktop \players\ folder back into this directory

* Restart Steam and try launching your game

If the issue persists, please contact Activision support for any further suggestions. Unfortunately, these stats may be permanently lost and you will need to re-gain them at this time.

If you have any further questions, please let us know.

Endret av Wabakki
Lenke til kommentar
Unfortunately, these stats may be permanently lost and you will need to re-gain them at this time.

Ah, steam support på sitt beste :love:

*Glede seg til neste BF spill så MW2 kan gå i søppla* :whistle:

Hvis det virkelig er viktig å ta vare på, skulle man vel hatt backup av det? Eller? :p

Ser så veldig mye om folk som mister data de har lagret, for så å klage i ettertid >_>

Lenke til kommentar
Hvis det virkelig er viktig å ta vare på, skulle man vel hatt backup av det? Eller? :p

Ser så veldig mye om folk som mister data de har lagret, for så å klage i ettertid >_>

Poenget er jo at dette er stats som skal lagres eksternt på steam sine servere, ikke lokalt på din maskin...

Samma som levels på wow og div MMORPGS, blitt bra ramaskrik om man hadde blitt level 1 etter hver(t) bluescreen / strømbrudd.

Edit1: Fjernet unødvendig quote

Endret av Dimas
Lenke til kommentar

Poenget er jo at dette er stats som skal lagres eksternt på steam sine servere, ikke lokalt på din maskin...

Samma som levels på wow og div MMORPGS, blitt bra ramaskrik om man hadde blitt level 1 etter hver(t) bluescreen / strømbrudd.

Edit1: Fjernet unødvendig quote

Mener du at sånn som det er nå skal data lagres på steam sine serve, eller burde? For sånn som jeg har forstått det, så har stats fra både MW1 og 2 blitt lagret lokalt. Og hvis data fra spill blir lagret lokalt er det val sitt eget ansvar å ta vare på de?

Men er i grunn enig at lagret data ikke burde gå tapt pga en bluescreen.

Lenke til kommentar

Data på MW2 lagres både lokalt og på steam servere. Du kan logge inn på noen andre sin pc med din steam account og få dine stats der. Ser ikke helt poenget i både lokal og server lagring, men nå er det sånn. Hvis steam blir avbrutt når steam synkroniserer filene fra steam serverne med lokale filene blir alt reset.. Det er iallefall sånn jeg har oppfattet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...