sveinard Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei. Gambler på at denne tråden kan startes her jeg. Som mange andre (tror jeg) er jeg veldig opptatt over å ha lister over alt mulig på dataen, f.eks cd'ene mine. Jeg skulle gjerne hatt et program hvor jeg kunne ført de inn etter artist, album, årstall, sjanger osv. Deretter slik at hvis jeg ville se albumene i alfabetisk rekkefølge kan jeg trykke på album, artistene i alfabetisk rekkefølge ved å trykke på artist osv. Omtrent slik det er på f.eks platekompaniet og lignende hvor man kan trykke for å få oversikt over (kronologisk rekkefølge) artist, pris og lignende. Et slikt program kunne vært nyttig til flere ting også. Noen som har et slikt program på lur? Takker for svar Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det du beskriver er en database, finnes utrolig mange programmer fra mange leverandører. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Et greit databaseprogram er Base som følger med kontorpakken Open Office. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 om taggingen på filene dine er i orden så vil de fleste musikkavspillingsmedicanterprogramvaregreier fikse det, om du derimot bare vil ha en database over dine CD-er i CD hylla f.eks er en vanlig database en mulighet. Finnes dedikerte programmer til dette, men husker ikke navnet på noen av dem nå. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ta en titt her i dag, det er kanskje akkurat det du trenger: http://www.giveawayoftheday.com/ (det er et annet gratisprogram i morgen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå