borninsin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Tenkte å kjøpe meg ett nytt kabinett så billig som overhodet mulig og som er stort nok til mine komponenter. Noen som har noen tips? Har snart fått alle varene mine nå og slik ble riggen min til slutt: HK: GIGABYTE GA-770-UD3 PROCESSOR: AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION SKJERMKORT: SAPPHIRE RADEON HD5850 MINNE: OCZ AMD BLACK EDITION DDR3 1600MHZ 4GB STRØMFORSYNING: CORAIR HX 650 WATT Å så noen spørsmål. denne riggen vil klare å dra alt av spill på high? og om jeg clocker prosessoren til 3.5ghz noe som var veldig enkelt etter hva jeg har hørt, trenger jeg nye processor kjøler da? går det forresten ann å clocke den ned igjen etterhvert med tanke på garanti eller forsvinner den med engang man har clocket det? Takker for svar Mvh Jan Endret 13. januar 2010 av borninsin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Vil nok klare dra det meste på high det oppsettet du snakker om der, med eller uten clock på CPU. Skulle du clocke uansett er det nok ikke noe problem å clocke opp på 3,5ghz med stock kjøler. Selv om jeg selv vil anbefale en ny enn, ettersom at viften vil nok kjøre på litt høyere tempo for å få kjølt ned CPUen = mer bråk. Angående kabinett så hadde jeg valgt Antec Three Hundred, fins sikkert billig som har plass, men så sitter du igjen med litt kvalitet. Er vel ikke akkuratt hva de fleste ville definert som dyrt heller. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Kabinetter: http://www.fractal-design.com/?view=start&...ory=2&prod= http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTA4MQ== http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjI0Mg== Mulig du kan OC CPUen med stock kjøler, men jeg vil høyst anbefale du kjøper en litt bedre. Garanti forsvinner med en gang du Overklokker. Men om og hvordan de kan finne ut at du har Overklokket vet jeg ikke. Endret 13. januar 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Med tanke på at 965 som har en clock på 0,2ghz høyere enn 955 er i bunn og grunn den samme CPUen bare med multiplieren satt på 1 høyere og kjører stabilt på samme kjøler, så vil jeg tro at 0,1ghz ekstra på stock kjøler ikke vil ha for mye å si på varme utviklingen. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det vil heller ikke ha mye å si på spillytelse. I og med at GPU er det som primært begrenser, så vil litt ekstra hertz ha liten effekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det vil heller ikke ha mye å si på spillytelse. I og med at GPU er det som primært begrenser, så vil litt ekstra hertz ha liten effekt. Ja, glemte å nevne det, har så lite å si at det ikke er verdt "prisen" du må betale for å bryte garantien. Lenke til kommentar
borninsin Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Riktig. Ja, nei da dropper jeg clockinga. denne pcen bør jo kunne klare å dra det meste av spill på high likevel. Må få takka alle som har besvart meg og hjulpet meg her på hardware. Bare en ting å si og det er knall forum. Får du ikke den hjelpen du trenger her så får du den ikke noen steder. Supert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå