Joe DiMaggio Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Noen som bruker Microsoft's BitLocker Drive Encryption på systemdisken sin? Har hørt så mye positivt om dette så jeg holder på å kryptere stasjon C: nå. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 "Hørt så mye positivt"? Det høres ut som en noe uklar grunn til å kryptere systemdisken ... Jeg ville ha vurdert det dersom jeg hadde en Win7-laptop med data jeg ikke ville at andre skulle få tak i. Men det fører med seg en ørliten risiko for at jeg ikke får tilgang til mine egne data, så man må veie for og imot. (Jobb-laptop'en min har full disk-kryptering fordi arbeidsgiver ikke vil at noe av det som ligger på den skal komme uvedkommende ihende, men det er ikke BitLocker som brukes der. Kan ikke si at det virker som om maskinen blir noe tregere av det. Jeg ser egentlig bare noe til det når jeg powrer opp PC'en; brukernavn og passord, takk.) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er som nebrewfoz sier, enten trenger du kryptering eller ikke. Det er ikke noe annet positivt ang Bitlocker enn at om du skulle miste pcen din, kan ikke noen bare skru ut disken og så hente ut det de trenger av data. På bærbare så kan det være greit, men om du ikke lagrer alle passordene dine i klar tekst, alle kortnummerene dine etc i tekst filer på disken, så er det lite trolig du trenger Bitlocker. Jeg bruker TrueCrypt til å kryptere diskene på de to bærbare jeg har, men det er fordi jeg har en av dem med når jeg er ute på reise, og har lagret en del bilder, dokumenter og innstillinger som ikke bør falle i andres hender. På en stasjonær pc ser jeg ingen grunn til å kryptere disken....om du ikke har noe du vil skjule... Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hei! Jeg har kryptert harddisken min av en god grunn. Målet med denne tråden var å få frem litt erfaringer på dette punktet. Det er jo mange som mener at maskinens ytelse blir dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå