dyrhaugkr Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg et asus p4g8x deluxe som jeg ellers er meget godt fornøyd med. På dette kortet er det integrert nettverkskort, det gikk fint å bruke dette integrerte kortet før jeg formaterte. En kan velge to kort liksom og bridge disse når en trykker på "set home network" skal en gjøre dette?? Alternativene er "Local area network" og "1394 connection" hvilken av disse skal jeg bruke eller skal jeg bridge? På ip adressen velger jeg 192.168.0.3 tror det er dette det skal være. Når vi da kopler maskinene i lag blir det lys bak i nettverkskortet som det skal være, men det kommer frem at jeg ikke har access til mshome? Hvorfor? Dette gjør at jeg ikke finner den jeg sitter i nettverk med og ikke kan spille... Har prøvd det meste med skjønner ikke hva som kan være galt.. Håper noen kan hjelpe meg... :smile: Kristian Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 1394 connection er FireWire, så du skal nok bruke local area network, ja. Det at du ikke får tilgang til MSHome kan komme av at maskinen ikke er med i denne arbeidsgruppen/workgroup'en, kanskje? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Når vi da kopler maskinene i lag blir det lys bak i nettverkskortet som det skal være, men det kommer frem at jeg ikke har access til mshome? For det første, hvis du skal koble sammen to maskiner i nettverk, trenger d u enten en switch/hub eller en krysset TP-kabel. Du kan nemlig ikke koble to maskiner direkte med vanlig rett TP-kabel pga. at ledningene vil være omvendte i en direktekobling. Når du har kontakt, skal du kunne pinge hverandre. Åpne et kommandovindu (start > run > cmd > ok) og skriv ping 192.168.0.3 fra den andre maskina, og gjerne omvendt. Hvis du får svar, er koblingen i sin skjønneste orden, hvis ikke er fysisk kobling feil. Når det gjelder MSHOME, må begge maskinene være medlem i samme arbeidsgruppe. Dette kan du fikse ved å gå inn på start > settings/innstillinger > control panel > system > computer name > change. Og skriv MSHOME på begge maskninene. Mulig du må restarte etterpå. Lenke til kommentar
dyrhaugkr Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 ER ikke helt grønn da men.. Vi bruker en krysset tp kabel og jeg er med i mshome. Det som er så rart det er at når jeg setter i kabelen til han så kan jeg ikke komme meg inn i mshome.Jeg kommer meg inn i mshome når han ikke er tilkoplet linjen med det kommer frem en beskjed etter en stund der det står at jeg ikke har tilgang til mshome og at jeg må ta kontakt med systemansvarlig..Hva kan dette ha seg?? Det går helt fint å pinge han i msdos.. Noen som har peil på hvorfor jeg ikke kan se han eller dele filer med han eller motsatt? Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå