badassen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei. jeg går i 10 klasse og skal snart velge hva jeg vill gå videre, på vidregående. jeg har tenkt mye på Elektro (bli eletriker i Nordsjøen ) men lurer litt på åssen det fungrer og hvor vanneskelig det er.. Håper på Svar Lenke til kommentar
SML Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Skal du bli elektriker i nordsjøen bør du helst kjenne en fra et firma ute i nordsjøen som kan anbefale deg. Det krever litt innsats på skolen for å klare det, iogmed at Statoil alene får i underkant av 4000(Correct if wrong) søknader hver gang de søker elektrikere. Det mest vanlige er 2 ukers skift med 2 uker på, 2 uker av. Hvor man da jobber ganske mye om dagen. edit: leif Endret 15. januar 2010 av SLars1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Du lurer på hvor vanskelig det er å bli elektriker i nordsjøen? Eller Hvor vanskelig elektrofaget er? Regner med at det er det første. Du går 2 år på skole + et sikkerhetskurs og så 2.5 år i lære. Du må jobb mye på skolen og få bra karakterer. Det er få lærlingsplasser og mange som søkere. Med andre ord, du må gjøre det så bra at du stikker deg litt ut blant alle de andre som søker. Det krever litt innsats på skolen for å klare det, iogmed at Statoil alene får i underkant av 1000(Correct if wrong) søknader hver gang de søker elektrikere.Det mest vanlige er 2 ukers skift med 2 uker på, 2 uker av. Hvor man da jobber ganske mye om dagen. Ja. Statoil får mange søknader, men det er også en av de beste plassene å få lærlingplass. Jobber du godt og viser at du vil stå på har du ganske sikkert jobb etter læretiden. Men du tar feil angående det med skift. Det er 2 uker på og 4 uker av. Det er det mest vanlige på plattform i nordjsøen. Endret 13. januar 2010 av toy_man Lenke til kommentar
badassen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Du lurer på hvor vanskelig det er å bli elektriker i nordsjøen? Eller Hvor vanskelig elektrofaget er? Regner med at det er det første. Du går 2 år på skole + et sikkerhetskurs og så 2.5 år i lære. Du må jobb mye på skolen og få bra karakterer. Det er få lærlingsplasser og mange som søkere. Med andre ord, du må gjøre det så bra at du stikker deg litt ut blant alle de andre som søker. Det krever litt innsats på skolen for å klare det, iogmed at Statoil alene får i underkant av 1000(Correct if wrong) søknader hver gang de søker elektrikere.Det mest vanlige er 2 ukers skift med 2 uker på, 2 uker av. Hvor man da jobber ganske mye om dagen. Ja. Statoil får mange søknader, men det er også en av de beste plassene å få lærlingplass. Jobber du godt og viser at du vil stå på har du ganske sikkert jobb etter læretiden. Men du tar feil angående det med skift. Det er 2 uker på og 4 uker av. Det er det mest vanlige på plattform i nordjsøen. man må jo gå vg1 og så vg2, etter det er det jo 2,5 år i lære, men er det mulig å gå i lære i nordsjøen de 2,5 årene? Lenke til kommentar
SML Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Statoil tar imot lærlinger. Og Toy_man, kjenner selv 2 stykker som jobber på plattform i nordsjøen, de begge jobber 2 uker av og 2 uker på. Endret 15. januar 2010 av SLars1 Lenke til kommentar
badassen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Nei, kan med 99% sikkerhet si at de ikke tar lærlinger. Og Toy_man, kjenner selv 2 stykker som jobber på plattform i nordsjøen, de begge jobber 2 uker av og 2 uker på. ok, så da må jeg først gå 2,5 år i lære på fastland også søk om jobbe i Nordsjøen etter det da eller? Lenke til kommentar
SML Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jeg tok feil, du kan søke som lærling. Endret 15. januar 2010 av SLars1 Lenke til kommentar
badassen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ja. ok Er du 100 % sikker ? har hørt mye om at det er lærlinger der.. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Bare og gjøre innsats på skolen det, gode karakterer og null fravær Lenke til kommentar
badassen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Bare og gjøre innsats på skolen det, gode karakterer og null fravær det skal jeg vettu. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Good, elektro er en gøyal linje, mye prakisk arbeid som er motiverende. Gledet meg til og gå på skolen på Elektro husker jeg Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Går elektro nå Og det er utrolig artig! Mye rapport skriving, men det overlever alle. Som alle sier: Stå på og få gode karakterer så er nok en lærlingplass sikret. Lenke til kommentar
badassen Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Går elektro nå Og det er utrolig artig! Mye rapport skriving, men det overlever alle. Som alle sier: Stå på og få gode karakterer så er nok en lærlingplass sikret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå