Hestvik Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Ser ett godt tilbud fra Elkjøp på en Sony Bravia 40" til 4995,- http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/.../sony-40-lcd-tv Er denne TV'en å anbefale? Ser at den ligger ute til 7000,- + på andre steder. TV'en skal brukes mye til HD film og vanlig kanalswitching Haster da jeg har reservert TV'en inntil jeg har fått en tilbakemelding! Endret 13. januar 2010 av Azraille Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Nødt til å kjøre en rask bump på denne her! Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er også ute etter erfaringer om denne Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Stikker nedover å handler den nå, tar en liten sjanse her Og viser det seg at TV'en er forferdelig, så har vi jo angreretten Lenke til kommentar
blueagle123 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ser ett godt tilbud fra Elkjøp på en Sony Bravia 40" til 4995,- http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/.../sony-40-lcd-tv Er denne TV'en å anbefale? Ser at den ligger ute til 7000,- + på andre steder. TV'en skal brukes mye til HD film og vanlig kanalswitching Haster da jeg har reservert TV'en inntil jeg har fått en tilbakemelding! Kjøpte denne på Lefdal i går. Det er et supert kjøp. Ekspeditøren rakket ned på den i kjent LEfdal/elkjøp-stil, fordi de tjener lite på å selge denne. TV-en har gode spesifikasjoner, riks-tv innebygd og flott bilde. Anbefales! Lenke til kommentar
cFc Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 2k opp til V modellene, kanskje heller satse på det. Bravia engine 3 istedefor 2 er ganske greit å ha på blådiskene Lenke til kommentar
R4v Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kjøpte også denne TV'en men vurderer å benytte meg av angrefrist og levere den tilbake. Plages med etterslep på bilde (spesielt sportsendinger og "action" scener) Lekt litt med diverse innstillinger men finner ingen optimal innstilling. Hvilke innstillinger bruker dere? Ville en 100hz TV vært et bedre valg? Sliter med å finne gode alternativer.. Vurderer også å bytte til plasma. Eneste som da bekymrer meg er at jeg må ned på oppløsning for å holde meg innenfor øvre grense på 5000,- kroner. Har mediasenter tilkoblet TV og mener 1024x768 oppløsning blir for lite..Hva mener dere? Vil jeg merke noe til dette for vanlig bildefremvisning? Tror ikke det blir aktuelt med så mye web-browsing og spill men litt blir det vel. Så da blir spørsmålet, hvilken plasma til under 5000,- som dekker mine behov best? TV står i normalt opplyst stue Lenke til kommentar
cFc Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Etterslep kan jo godt være sendingen og. Er det digitalt eller analogt signal? Lenke til kommentar
R4v Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Etterslep kan jo godt være sendingen og. Er det digitalt eller analogt signal? Hmm, har jeg ikke tenkt på. Joda jeg har en eldre tuner for canal digital (Nokia et eller annet) tilkoblet med nye gode scart kabler. Mener du at dette er grunnen? Hadde ikke antydning til dette på min gamle TV (ikke LCD/Plasma), men kan vel ikke sammenlignes. Har rett og slett ikke testet med DVD-HDMI på Sony'en enda. Hva mener dere om spec på denne Sony TV? Har jeg noe å hente på å kjøpe plasma når jeg likevel må ned i oppløsning osv? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har ikke noe kjennskap til denne, men har til S-serien som er hakket over. Der er det absolutt ikke noe snakk om etterslep iallefall så jeg aner at det kan ligge noe der. Om du hadde en svær og feit tv så var nok denne mye bedre på vanlige dårlige signaler pga at de gamle bilderørs tvene kunne flette interlacet bilder sammen, noe de nye ikke kan. Jeg kan si ganske sikkert at med gode bilder så skal 50 hz være nok til at man slipper unna etterslep. Men det som kan hende er noe hakking på panoramering. Jeg ser HD signaler på en 40S5650 hver dag på jobben, og jeg har aldri sett etterslep. Da bruker vi en HD-dekoder fra Canal Digital med parabol. Tven din har nok mulighet til å bruke den innebyggede dekoderen sin, om den har støtte for mpeg4 og du har kabel-tv. Da blir det antenne rett fra veggen inn i tven, og du får gode digitale signaler. Vil koste 999 i cammodul da. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva mener dere om spec på denne Sony TV? Har jeg noe å hente på å kjøpe plasma når jeg likevel må ned i oppløsning osv? Etterslep og "motion blur" er et større problem på billige LCD-modeller enn på plasma, så det kan godt hende at du vil få bedre bilde ut av f.eks. en Panasonic TX-P42X10Y enn av Sonyen din. Den ligger på rett under 5000 kr, men har bare 1024*768, og om det blir for lite er den jo ikke aktuell. En Full HD-plasma til under 5000 klarte jeg ikke å finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå