dagtp Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei, Jeg har en Samsung 7070 LED-TV hvor jeg har Riks-TV kort satt i slot på apparatet. Jeg ønsker å kople til en opptaker, men da ser det ut til at jeg må tilbake til løsningen med decoder-boks. 7070 har scartkontakt. Kan jeg kople 7070'en via scart direkte til en opptaker? Hvis ja; må da TV'en stå på riktig kanal osv? Eller er det direkte feed fra RiksTV-slot'en til scart? M.a.o: Tas signalet til scart-kontakten ut FØR eller ETTER tuneren på tv'en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kan si med sikkerhet at det ikke kan være noen utgang via SCART som gir deg mulighet til å velge kanaler på en opptaker. Så hvis du kan koble til en opptaker så må den ta opp samme kanal som du ser på. Men det er vel tvilsomt at SCART kan brukes til en opptaker. RGB signalet er enveis, og det må være koblet som en inngang på TV. Eller det må være en menyinnstilling for å velge at det skal være en utgang (vet ikke om noen gjør noe slikt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå