potetgull Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei Kjøpte meg en multicom W860 med en 320gb HDD. Jeg installerte Vista selv å det har fungert fint helt til i dag. Slo på pc'n i dag tidlig å pcn kunne ikke finne no OS. Fant derfor fram vista cd'en igjen å prøvde repair uten hell. Ble da irritert å bestemte meg for å installere på nytt. Gikk inn i windows installer å trykket på partisjonen vista var installert på og trykket Format. Etter 10 sec slo pcn seg av pga jeg hadde glemt å sette på strømmen. Da jeg skulle slå den på igjen valgte jeg å slette hele partisjonen istedenfor å derreter prøvde jeg å installere vista, men etter 5 sec fikk jeg feilmelding: "windows could not create a partition on disc 0. The error occurred while preparing the computer's system volume. error code: 0x80042453" Prøvde så og formatere igjen, men får etterhvert feilen: "Failed to format the selected partition. Error: 0x80070057" Prøvde å lage new partisjon men fikk feilen: "Failed to create a new partition on the selected unused space. error 0x80042453" Hva kan jeg gjøre? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kan være at problemet begynte med at disken er defekt. Den klarte jo ikke boote. Hvis disken er defekt så kan det komme mye rare feilmeldinger når du prøver å jobbe på den. Så det første jeg ville forsøkt er å kjøpe en ny disk. Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 En annen på nettet klarte å fikse det etter å ha fått samme feilkode : i am having a problem it been two weeks since i had my new pc and it has just started to give me problems it started with not loading into vista. it would frezze at the black screen after loading. so i tried to reinstall vista. it work once then when i had to restart for updates it would frezze at black screen. i tried to reformat my hard drive again it said "Error 0x80042453 can not create partion on the unpartioned space" everytime i try it, it says that error even if i try to reformat on another pc it still says that error. Re: Error 0x80042453i fixed it i used the windows xp installation cd and that removed the partion and did a format Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Prøvde win XP nå får bare blå skjerm etter all lastingen. hvordan kan jeg få bekreftet at HDD er død? Har hatt pc'n i 3 uker nesten er det midt ansvar eller tar multicom regninga på ny HDD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå