Gå til innhold

installerings/formaterings problem

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en multicom W860 med en 320gb HDD. Jeg installerte Vista selv å det har fungert fint helt til i dag. Slo på pc'n i dag tidlig å pcn kunne ikke finne no OS.

Fant derfor fram vista cd'en igjen å prøvde repair uten hell. Ble da irritert å bestemte meg for å installere på nytt. Gikk inn i windows installer å trykket på partisjonen vista var installert på og trykket Format. Etter 10 sec slo pcn seg av pga jeg hadde glemt å sette på strømmen.

Da jeg skulle slå den på igjen valgte jeg å slette hele partisjonen istedenfor å derreter prøvde jeg å installere vista, men etter 5 sec fikk jeg feilmelding:

"windows could not create a partition on disc 0. The error occurred while preparing the computer's system volume. error code: 0x80042453"

Prøvde så og formatere igjen, men får etterhvert feilen:

"Failed to format the selected partition. Error: 0x80070057"

Prøvde å lage new partisjon men fikk feilen:

"Failed to create a new partition on the selected unused space. error 0x80042453"

Hva kan jeg gjøre? Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen på nettet klarte å fikse det etter å ha fått samme feilkode :

i am having a problem it been two weeks since i had my new pc and it has just started to give me problems it started with not loading into vista. it would frezze at the black screen after loading. so i tried to reinstall vista. it work once then when i had to restart for updates it would frezze at black screen.

i tried to reformat my hard drive again it said "Error 0x80042453 can not create partion on the unpartioned space"

everytime i try it, it says that error even if i try to reformat on another pc it still says that error.

Re: Error 0x80042453

i fixed it i used the windows xp installation cd and that removed the partion and did a format

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...