Gå til innhold

Motatt produkt med mangler

Anbefalte innlegg

Hei!

Har mottat en av receiver med en feil med hdmi-tilkoblingene. Etter å ha lest på nettet har jeg funnet ut at det er flere som har fått den samme feilen etter noen måneders bruk.

Min var altså slik da jeg mottok den - jeg har altså mottat en vare med klare mangler.

Hos Lefdal sier de at jeg er nødt til å komme med den, så skal de ta den på service - noe som normalt tar 2-3 uker.

Siden jeg ikke har bil, da jeg bor i Oslo, er ikke dette så enkelt. Receiveren veier 20 kg og har en upraktisk størrelse når det kommer til bæring.

Spørsmålet mitt er altså, kan jeg kreve at de henter produktet for meg, eller må jeg f.eks. betale for taxi for å frakte produktet fram og tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har mottat en av receiver med en feil med hdmi-tilkoblingene. Etter å ha lest på nettet har jeg funnet ut at det er flere som har fått den samme feilen etter noen måneders bruk.

Min var altså slik da jeg mottok den - jeg har altså mottat en vare med klare mangler.

Hos Lefdal sier de at jeg er nødt til å komme med den, så skal de ta den på service - noe som normalt tar 2-3 uker.

Siden jeg ikke har bil, da jeg bor i Oslo, er ikke dette så enkelt. Receiveren veier 20 kg og har en upraktisk størrelse når det kommer til bæring.

Spørsmålet mitt er altså, kan jeg kreve at de henter produktet for meg, eller må jeg f.eks. betale for taxi for å frakte produktet fram og tilbake?

Du kan gjøre slik som meg, whine i telefonen til de henter den, alt få telefonnummeret til repratøren. Ofte de kan stikke innom når de er på oppdrag.

Lenke til kommentar
Betale for taxi????

Du leverer den på posten og betaler det det koster å sende den...

Så tar du vare på kvitteringen og sender en kopi av den til Lefdal og får refundert portopengene. Ferdig sak.

Lefdal har en butikk som ligger 2 km unna. Mener du at jeg skal sende en receiver på 20 kg via posten ?

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at trådstarter sannsynlig ikke vil få dekket taxiregningen da dette langt ifra er den billigste løsningen for en som bor i Oslo.

Hadde jeg vært trådstarter ville jeg tatt kontakt med Lefdal og forklart situasjonen og hørt med dem hva de foretrakk som løsning. At de godkjenner taxiløsningen ser jeg på som rimelig usannsynlig.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Lefdal har en butikk som ligger 2 km unna. Mener du at jeg skal sende en receiver på 20 kg via posten ?

Personlig mener jeg at du lager en stor sak ut av noe som løses enkelt. Du kjenner helt sikkert noen som har bil som kan hjelpe deg. Har du ikke et snev av egeninteresse i denne saken som gjør at du gjør hva du kan for å få fikset recieveren?

Lenke til kommentar
Betale for taxi????

Du leverer den på posten og betaler det det koster å sende den...

Så tar du vare på kvitteringen og sender en kopi av den til Lefdal og får refundert portopengene. Ferdig sak.

2km? Hvis ikke du tar deg turen, antar jeg du er trygdet fra NAV pga lammelse i ben eller annen relatert lidelse.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at du lager en stor sak ut av noe som løses enkelt. Du kjenner helt sikkert noen som har bil som kan hjelpe deg. Har du ikke et snev av egeninteresse i denne saken som gjør at du gjør hva du kan for å få fikset recieveren?

Nei, det gjør jeg ikke! Er ikke fra Oslo, og nærmeste slektning med bil bor mer enn to timer unna.

2km? Hvis ikke du tar deg turen, antar jeg du er trygdet fra NAV pga lammelse i ben eller annen relatert lidelse.

Hvis du i det hele tatt hadde vært interessert i å hjelpe, hadde du lest hele førsteinnlegget, og sett at varen veier mer enn jeg klarer å bære 2 km.

taxi?

Ja?

Lenke til kommentar

Hvis du i det hele tatt hadde vært interessert i å hjelpe, hadde du lest hele førsteinnlegget, og sett at varen veier mer enn jeg klarer å bære 2 km.

Lat? Eller har du bare ikke vært i millitæret? Hvem bestiller taxi for å frakte en ting 2km? Du blir i så fall den første i historien.

Lenke til kommentar

syntes det høres merkelig ut om lefdal skal dekke transport av produktet.

ta taxi, det er 2km, det blir ikke mye penger ut av det.

nå tar jeg skjeldent taxi selv, men det blir vel ikke mer enn hundrelappen av en 2km tur...

forresten, 20kg`s pakke er vesentlig dyrere enn 2km taxi.

Lenke til kommentar

nå tar jeg skjeldent taxi selv, men det blir vel ikke mer enn hundrelappen av en 2km tur...

De er ikke pliktig å dekke transport. Slik er det bare. Men å ikke gidde å gå 2km? Jeg går 3km til jobb hver dag, i tillegg går jeg hjem.

Lenke til kommentar

De er ikke pliktig å dekke transport. Slik er det bare. Men å ikke gidde å gå 2km? Jeg går 3km til jobb hver dag, i tillegg går jeg hjem.

Det er vel rimelig tåplig sammenlikning - du går vel ikke 2 av de km med 20 KM mellom armene, forbi andre mennesker, is, på buss osv hver dag også mens du er i gang?

Edit:

Når det er sagt er det faktisk selger som bærer ansvar og kostnadene ved mangel - det innebærer slik jeg ser også frakt av gjenstanden.

Kunden vil selvfølgelig ha en plikt til å begrense tapet - så taxi er vel neppe mest praktisk, men kunden skal ikke sitte uten hjelp hvis selger ikke vil hjelpe. Det vil slik jeg ser det være urimelig å forvente at noen midt i Oslo skal kunne bæ're en 20 kg tung reciver over lengre avstander uten noe hjelp, og hvis det bare er 2 km fra butikken, så burde vel de kunne hjelpe?

Som en annen distenksjon; 2 km er kanskje lite - men med tung last så skal det ikke mye hindere til før det blir vanskelig, en runde langs Karl Johan med slik tung vekt etter skole eller jobb feks kan neppes beskrives som en lett jobb med alle de menneskene som er der, tenk da buss e.l. for å komme frem med de risikoer for skade på gjenstand eller kunde for den saks skyld.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Hvor langt var det til postkontoret?

Be lefdal sende deg en pakkelapp, så sender du den direkte til verksted selv.

Det du trenger da, er en skriftlig feilmelding, og kopi av kjøpskvittering, og komplett navn og adresse + tlf nr.

Eller så ringer du verkstedet, du sier ikke merket, men ganske mange verksteder sender deg en pakkelapp du kan bruke på service.

Lenke til kommentar

Av Lefdal får du sikkert godkjent både det ene og det andre om du spør pent/snakker med rett person. Om du drar innom butikken (uten forsterkeren) og forklarer saken, kan det hende du har flaks nok til at en av de ansatte kan hjelpe deg med sin private bil som ekstra kunde-service. Jeg ville i alle fall gjort det sånn i min butikk.

Forøvrig må jeg si jeg hadde blitt mistenkelig, det er åpenbart helt umulig for deg å komme deg til postkontor, eller til butikken (jeg forstår godt at du ikke vil ta den på ryggen), men busser går det da alltids, om jeg hadde måtte båret denne forsterkeren (regner med at det er snakk om en Onkyo 807 da det er det eneste jeg fant på lefdal.com som kunne nærme seg vekten.) 300 meter til et buss-stopp og 200 meter fra det hadde ikke det vært noe stort problem. Men til det jeg vil stusse på, du har sannsynligvis bestilt via nett, jeg forsøkte det samme her nå:

post-91287-1263423217.png

Hvordan fikk du den hjem?

EDIT: Forøvrig har jeg hatt kunder som har betalt for både taxi og buss til meg for å få utbedret feil, og ja, de har hatt med surround-anlegg (4 gulstående høyttalere) på buss. Dersom du har 7k til en forsterker har du kanskje også 150 til taxi for å få løst saken.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Lat? Eller har du bare ikke vært i millitæret? Hvem bestiller taxi for å frakte en ting 2km? Du blir i så fall den første i historien.

Hva i allverden er problemet ditt? Jeg ser ikke helt hva du forsøker å oppnå ved å poste her. Jeg spør om hjelp, hvis du ikke kan hjelpe kan du la være å poste. Å bære en receiver på 20 kg på isen 2 km, er både noe jeg og en hver annen fornuftig person vil prøve å unngå. Hvis jeg f.eks. glir på isen, og forsterkeren blir ødelagt, er dette min feil. Du som tydeligvis har vært i forsvaret, bør vite at det går budbiler selv med de minste brev mellom de ulike avdelingene.

Uansett. Tok taxi til Lefdal. Ringte kundeservice og undersøkte, og de ville kunne dekke taxiregningen.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...